آفتاب
/اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و همت جهادی/

ناصری: سیاست‌های فرهنگی به صورت جدی‌تر پیگیری شود

ناصری: سیاست‌های فرهنگی به صورت جدی‌تر پیگیری شود

عضو بنیاد باران با اشاره به اینکه نگاه کلان به توسعه فرهنگی باید متناسب با تحولات فرهنگی جامعه باشد خاطرنشان کرد: دولت باید به وعده‌های خود در زمینه فرهنگی توجه بیشتری داشته باشد.

عبدالله ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به نامگذاری سال 93 با نام «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» با بیان اینکه تغییرات اساسی در حوزه فرهنگ توسط دولت انجام گرفته است اظهار کرد: با این وجود باید دولت به وعده‌ها و شعارهای فرهنگی خود بیشتر توجه کند.

وی درادامه با طرح این مثال که در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد فردی قرار گرفته است که در 8 سال گذشته در زمینه فرهنگی رویکرد خاصی داشته است و خوشایند نبود که این فرد در این سمت قرار بگیرد، گرچه خود این فرد اعلام کرده که سیاست‌های دولت را پیش می‌گیرد، افزود: . شعارهای انتخاباتی رییس‌جمهور در حوزه فرهنگی به صورت کلی محقق نشده است ولی امید داریم که این شعارها به صورت کلی محقق شود. دولت همچنین باید در حوزه مطبوعات شفاف‌تر و جدی‌تر عمل کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه نقش‌آفرینی در حوزه فرهنگ تنها به عهده دولت نیست، خاطرنشان کرد: صداوسیما باید در این زمینه با جهت‌گیری‌های کلان دولت هماهنگ باشد زیرا صداوسیما نهادی تاثیرگذار بر فرهنگ عمومی کشور است. البته ما در دوران اصلاحات دیدیم که صداوسیما در مسائل فرهنگی با دولت هماهنگی نداشت. اکنون هم چنین رویکردی از صداوسیما مشاهده می‌شود.

ناصری همچنین با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی متفاوتی در عرصه کشور شکل گرفته است که خارج از دایره دولت عمل می‌کنند افزود: دولت باید برای اجرای سیاست‌های فرهنگی خود با این نهادها هم هماهنگی ایجاد کند. به طور مثال سازمان تبلیغات اسلامی هم نهادی تاثیرگذار در مسائل فرهنگی است که دولت بایدبه آن توجه کند.

این عضو بنیاد باران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بیکاری، رکود و تورم مهم‌ترین مشکلات اقتصادی کشور است افزود: بخشی از این مشکلات مربوط به فضای بین‌المللی و تحریم‌ها علیه کشورمان بود اما بخشی از این مشکلات به دلیل رویکرد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دولت قبل بود که اگر فضای سیاسی و اجتماعی باز نشود، تنوع در زمینه اقتصادی هم به وجود نمی‌آید.

وی همچنین افزود: در زمینه فعالیت‌های اقتصادی نهادهای دیگری هم وجود دارند که خارج از اختیار دولت هستند که دولت باید با آن‌ها وارد گفت‌وگو شود تا نقش آن‌ها در اقتصاد کشور تعریف شود.

ناصری در پایان افزود: پروژه‌هایی مثل هدفمندی یارانه‌ها یا مبارزه با مفاسد، جزو پروژه‌های فرادولتی و حکومتی است بنابراین دولت برای اجرای آن‌ها باید با سایر نهادهای کشور هماهنگی‌های لازم را اتخاذ کند.

انتهای پیام

کد N191196

وبگردی