آفتاب
/اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و همت جهادی/

طاهری: فرهنگ زیر بنای تحولات هر جامعه‌ای است

طاهری: فرهنگ زیر بنای تحولات هر جامعه‌ای است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تخصیص اعتبارات در حوزه‌ فرهنگی گفت: هر تحولی که در کشور به وجود می‌آید، تغییر فرهنگ عمومی را در پی دارد؛ لذا تقویت آن بیش از پیش لازم است.

سیدعلی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به نامگذاری سال 1393 به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و همت جهادی» از سوی رهبر انقلاب اسلامی و با تاکید بر تقویت فرهنگ و زیر ساخت‌های آن در جامعه اظهار کرد: نکته‌ای که معمولا مورد توجه قرار می‌گیرد این است که برای هر تحولی در کشور در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی ، فرهنگی و ... باید زیر ساخت آن نیز تغییر یابد که طبیعتا تغییر فرهنگ عمومی است.

وی با اشاره به موضوعات مربوط به هدفمندی یارانه‌ها ،اظهار کرد: در بحث هدفمندی یارانه‌ها نیز کمیسیون فرهنگی مجلس پیشنهاد کرد درصدی از اعتباراتی که از محل هدفمندی به دست می‌آید به فرهنگ‌سازی اختصاص یابد.

وی همچنین به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: حتی درمورد اقتصاد مقاومتی که سیاست‌های آن از سوی ابلاغ شده همین موضوع مطرح است و اقتصاد مقاومتی وقتی تحقق می‌یابد که زیرساخت‌های فرهنگی نیز فراهم شود.

طاهری با تاکید بر این‌که «کسانی که بودجه‌ فرهنگی تصویب می‌کنند باید توجه داشته باشند که فرهنگ زیربنای تمامی تحول و اتفاقات است» گفت: کمیسیون فرهنگی مچلس همواره پیگیری‌های خود را در این زمینه انجام می‌دهد، اما درباره بودجه حتی همراهی مجلس هم کمرنگ بود. در دولت نیز همین رویه کماکان وجود داشت.

وی ابراز امیدواری کرد که بیش از پیش توجه به فرهنگ در دستور قرار گرفته و شاهد تحولاتی در این بخش باشیم.

وی گفت: قطعا اگر موضوعات مهم و حساسی مانند فرهنگ در حد شعار باشد، قطعا به مرحله‌ عمل نمی‌رسد. اما تشکیل کارگروه و کمیته نیز مقدمه‌ توجه به این موضوعات است .البته دستگاه‌های نظارتی نیز باید نظارت خود را بیشتر کنند.

انتهای پیام

کد N191083

وبگردی