آفتاب

ارتش سوریه کنترل شهر مهم «الحصن» را در حمص بازپس گرفت

ارتش سوریه کنترل شهر مهم «الحصن» را در حمص بازپس گرفت

با کنترل این قلعه و مناطق اطراف آن خط امداد گروه‌های مسلح از منطقه «وادی خالد» در لبنان به سمت تلکلخ و پس از آن حمص قطع شد.

ارتش سوریه کنترل شهر و قلعه تاریخی «الحصن» در استان «حمص» را از گروه‌های مسلح باز پس گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروهای ارتش سوریه موفق شدند پس از کشتن ده‌ها فرد مسلح و تسلیم تعدادی زیادی از آنها، شهر و قلعه الحصن را در نزدیکی شهر حمص آزاد کنند و پرچم سوریه را بر فراز این قلعه به اهتزاز دربیاورند.

یکی از فرماندهان نظامی سوری گفت که نیروهای ارتش قلعه الحصن و اطراف آن و نیز روستاهای مجاور این قلعه که پایگاه تروریست‌ها در اطراف شهر «تلکلخ» و منطقه «وادی حمص» به شمار می‌رفت را به کنترل دوباره خود درآورند.

این فرمانده نظامی افزود که با کنترل این قلعه و مناطق اطراف آن خط امداد گروه‌های مسلح از منطقه «وادی خالد» در لبنان به سمت تلکلخ و پس از آن حمص قطع شد.

وی تصریح کرد که ارتش سوریه نفوذ افراد مسلح و تروریست‌ها از داخل سوریه به لبنان و از لبنان و دیگر کشور‌ها به سوریه را محدود کرده است.

بنا بر این گزارش، قلعه الحصن آخرین پایگاه گروه‌های مسلح در منطقه غربی شهر حمص به شمار می‌رود و کنترل دوباره آن توسط ارتش سوریه باعث قطع خط امداد گروه‌های مسلح از لبنان می‌شود.

کد N191070

وبگردی