آفتاب
گزارش خبری/

خراسانی ها چشم به راه خورشید ولایت/آب زنید راه را هین که نگار می رسد

خراسانی ها چشم به راه خورشید ولایت/آب زنید راه را هین که نگار می رسد

مشهد – خبرگزاری مهر: خراسانی ها چشم به راه آمدن بهار و تجدید بیعتی تازه با مقتدای دلها، رهبر معظم انقلابند و تمامی مسئولین و ملت همیشه در صحنه انقلاب اسلامی با فرا رسیدن نخستین جمعه سال 93 از بیانات رهبر فرزانه انقلاب توشه بر می گیرند و مطابق نقشه راه خورشید ولایت در تمامی عرصه ها گام بر می دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، اهالی خراسان بر اساس سنت هر ساله همزمان با آغاز سال نو در جوار بارگاه رضوی به بیانات خورشید ولایت گوش می سپارند و باری دیگر با آرمان های انقلاب اسلامی تجدید بیعت می کنند.

دعوت از دانشگاهیان و روحانیت معزز برای دیدار با رهبر انقلاب اسلامی

در حال حاضر تمامی دستگاه ها و بخش های مختلف و اهالی خراسان با زمزمه شعر "آب زنید راه را هین که نگار می رسد" خود را برای استقبال از یار خراسانی خویش آماده کرده اند و در این راستا اقدامات و برنامه ریزی های متعددی از سوی نهادها و بخش های متعدد برای برگزاری هر چه بیشتر مراسم سخنرانی رهبری صورت پذیرفته است.

آستان قدس رضوی از حضرات آیات، علمای اعلام، روحانیت معظم، خانواده‌ معزز شهدا و ایثارگران، دانشگاهیان، اصناف و یکایک برادران و خواهران دینی و عموم زائران بارگاه منور رضوی دعوت کرد تا در روز جمعه اول فروردین‌ماه 1393، ساعت 9 صبح برای دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی و پیشوای عظیم الشأن امت اسلام در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی حضور یافته و از فیوضات این مراسم معنوی و باشکوه بهره‌مند شوند.

آستان قدس تدابیر مناسبی برای بهره‌مندی زائران از بیانات رهبری فراهم کرده است

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: تمامی مردم و مسئولان خراسانی و مشهدی برای میزبانی شایسته و حضور در سخنرانی خورشید ولایت در نخستین روز از بهار 93 در حرم مطهر رضوی آمادگی دارند.

حجت الاسلام جلال حسینی بیان کرد: آستان قدس رضوی تدابیر مناسبی را برای بهره‌مندی زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی از بیانات ارزشمند رهبری فراهم کرده است.

پوشش مراسم سخنرانی با 50 نمایشگر تصویری در تمامی صحن های رضوی

وی ادامه داد: دیدار با رهبر معظم انقلاب در نخستین روز فروردین ‌سال 93 در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی انجام می گیرد و همواره سخنان و بیانات ایشان خط‌مشی‌ نظام اسلامی در امور فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی برای ملت ایران و همه جهانیان است.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: مراسم سخنرانی رهبری توسط 50 نمایشگر تصویری ال‌سی‌دی، ال‌‌ای‌دی و پخش صوت به‌شکل سراسری در تمام صحن‌ها و رواق‌های اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی پوشش داده می‌شود.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: مراسم سخنرانی رهبری در ساعت 9 صبح اول فروردین ماه همراه با تلاوت آیاتی چند از کلام وحی توسط محمد عباسی، قاری بین‌المللی قرآن و دارنده مقام سوم مسابقات قرآن اوقاف کشور و سپس مدیحه‌سرایی مداحان اهل بیت(ع) آغاز می شود.

به گفته وی پیش از آغاز بیانات گهربار رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله عباس واعظ‌طبسی، نماینده ولی فقیه در استان‌های خراسان و تولیت آستان قدس رضوی به ایراد سخنرانی و عرض خیر مقدم می پردازند.

توزیع 5 هزار پوستر استقبال از رهبری

همچنین سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد 5 هزار پوستر استقبال از رهبر معظم انقلاب را در این شهر توزیع کرده است.

رئیس اداره ادبی و هنری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد با اعلام این خبر اظهار کرد: این پوسترها در تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها توزیع می شود و قرار است مردم غیور پایتخت معنوی و اهالی خراسان با این پوسترها به استقبال یارخراسانی خویش بروند.

مهدی جوادپور تصریح کرد: این پوسترها در قطعات A4 و A3 است و تلاش کرده ایم تا امسال با این اقدام مراسم استقبال از رهبری باشکوهتر برگزار شود.

رئیس شورای شهر مشهد نیز با بیان اینکه برنامه ریزی مناسبی برای برگزاری دیدار مردم با مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی صورت گرفته، به مهر گفت: این دیدار بر اساس سنت هر ساله صورت می گیرد و در این راستا اقدامات و تدابیر متعددی اتخاذ شده است.

اجرای طرح زوج و فرد در اطراف حرم گره ترافیکی را باز کرد

محمد کمال سرویها با بیان اینکه اجرای طرح زوج و فرد در اطراف حرم گره ترافیکی را باز کرد، گفت: در حال حاضر در اطراف حرم رضوی با اجرای طرح زوج و فرد شرایط مناسبی حاکم است و در ایام نوروز شاهد قفل‌های ترافیکی نیستیم.

وی عنوان کرد: سخنرانی مقام معظم رهبری در ابتدای فرودین ماه در حرم مطهر رضوی، نقشه راه مسئولان در تمامی ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.

وی افزود: توجه به این بیانات و رهنمودها سبب می شود تا سال موفقی را پیش رو داشته باشیم لذا امیدواریم این رهنمودها مورد عنایت ویژه تمامی دست اندرکاران و مسئولان نظام اسلامی قرار بگیرد.

دعوت استاندار خراسان رضوی برای حضور در مراسم دیدار با رهبری

استاندار خراسان رضوی هم در پیامی از مردم براي حضور حماسی در مراسم دیدار با مقام معظم رهبري دعوت به عمل آورد و اظهار کرد: براي مردم ولايتمدار و بصير ايران اسلامي لحظات معنوي اين ديدار فرصت مغتنمي است تا همچون گذشته با خوشه چيني از سخنان مقتدا و امام خويش، نقش تاريخي خود را در سال پيش‌رو ایفا نموده و در مسير تداوم عزت و سرافرازي ايران اسلامي همگام با دولت تدبیر و امید اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشیده و بار دیگر با ناکام گذاردن توطئه اعمال فشار های بیشتر اقتصادی و تهدید به افزایش تحریم ها، نااميدي و ذلت دشمنان كوردل انقلاب اسلامی را به تماشا بنشینند.

علیرضا رشیدیان تصریح کرد: سال موفق و سرشار از افتخارات ملت ایران در دستیابی به گامهای بلند علمی و حماسه های ماندنی در عرصه های سیاسی و اقتصادی در حال گذر و نوروزي ديگر فرا روی ملت سرافراز ايران اسلامي قرار دارد و به لطف الهي در نوروز امسال نيز رايحه دلنشين ولايت، پايتخت معنوي كشور را معطر می سازد و جهان اسلام از جوار نور باران رضوي مخاطب ولي امر مسلمين است.

در ادامه پیام استاندار خراسان رضوی آمده است؛ ضمير پاك وفاداران انقلاب و رهروان حركت بزرگ بيداري اسلامي، عطشناك جرعه جرعه كلام رهبري ا‌ست تا در پي يكسال مقاومت جانانه در برابر توطئه هاي شوم استكبار واژه واژه آن‌را در تداوم مبارزه، چراغ راه خود سازد.
 

...................

گزارش: مرضیه صاحبی

کد N190662

وبگردی