آفتاب

سخنرانی پوتین، رئیس تلویزیون اوکراین را بیکار کرد

سخنرانی پوتین، رئیس تلویزیون اوکراین را بیکار کرد

واحد مرکزی خبر نوشت:

یکی از نمایندگان پارلمان اوکراین، رئیس تلویزیون دولتی این کشور را مجبور کرد به علت پخش زنده سخنرانی روز سه شنبه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از سمتش استعفا کند.
این نماینده پارلمان اوکراین و چند مرد دیگر، رئیس تلویزیون دولتی را مورد ضرب و شتم قرار دادند و او را به علت پخش زنده سخنرانی پوتین درباره ضمیمه شدن شبه جزیره کریمه به روسیه، به تبلیغ برای روسیه متهم کردند.
به گزارش خبرگزاری آلمان از کیف، ایگور مراشنیچنکو عضو حزب راستگرای سوبودا (آزادی) به همراه پنج نفر دیگر وارد دفتر الکساندر پانتلیمونوف رئیس تلویزیون دولتی اوکراین در کیف شدند و به او حمله و توهین کردند و او را مجبور کردند استعفانامه خود را امضا کند.
سازمان عفو بین الملل روز چهارشنبه به شدت از این رویداد که مهاجمان از آن فیلم تهیه کردند انتقاد کرد. این سازمان از حاکمان اوکراین خواست پیامی روشن ارسال کنند مبنی بر این که اجازه چنین رفتارهایی را در اوکراین نمی دهند.
شایان ذکر است مراشنیچنکو عضو کمیسیون آزادی رسانه ها در پارلمان اوکراین است و حزب آزادی که وی عضو آن است چهار وزیر در دولت انتقالی اوکراین دارد.
ویتالی کلیچکو که قصد دارد در انتخابات آینده ریاست جمهوری اوکراین نامزد شود در واکنش به این حادثه خواستار لغو عضویت مراشنیچنکو در پارلمان اوکراین شد.

5252

کد N190447

وبگردی