آفتاب

تجمع کارگران رستوران های زنجیره ای در بیش از 30 شهر آمریکا

تجمع کارگران رستوران های زنجیره ای در بیش از 30 شهر آمریکا

نیویورک، ایرنا- هزاران کارگر رستوران های زنجیره ای غذای آماده در بیش از 30 شهر آمریکا دست به راهپیمایی زده و خواستار افزایش میزان دستمزد خود شدند.

به گزارش ایرنا در این تجمع ها که روز چهارشنبه برگزار شد، کارگران رستوارن های زنجیره ای به مانند مک دونالد و برگرکینگ و طرفداران آن ها نسبت به سطح پایین دستمزد و استثمار در محل کار اعتراض کردند.

تجمع کنندگان خواستار افرایش دستمزد ساعتی از 7.25 دلار کنونی به 15 دلار هستند.

این تجمع ها در مقابل رستوران های زنجیره ای غذای آماده در شهرهایی به مانند دیترویت، نیویورک، میلواکی و گرینزبورو برگزار شد.

حداقل دستمزد کارگری در آمریکا هر ساعت 7.25 دلار است که به معنای درآمد متوسط سالانه 11 هزار 300 دلار برای هر نفر می باشد که رقمی زیر خط فقر به شمار می رود.

چندی پیش نیز صدها نفر از کارکنان رستوران های غذای آماده در نیویورک دست از کار کشیده و با تجمع در این شهر به شرایط کاری و دستمزدهای پایین خود اعتراض کردند.

معترضان که تعداد آنها به بیش از 700 نفر می رسید به نبود امنیت شغلی اعتراض کرده و خواستار افزایش دستمزدها به هر ساعت 15 دلار شدند.

به گفته معترضان هزینه های زندگی در نیویورک بسیار بالا بوده و دستمزدهای کنونی به هیچ وجه برای اداره یک خانواده کافی نمی باشد.

با وجود درآمد هنگفت رستوران های زنجیره ای غذای آماده به مانند وندی، برگر کینگ و مک دونالد، آن ها به دلیل آنچه استثمار کارکنان خود نامیده می شوند مورد انتقاد قرار گرفته اند.

اروپام 2251 **1908
کد N190305

وبگردی