آفتاب
کارشناس مسائل بین الملل:

تحولات اوکراین روی مذاکرات ایران و 1+5 تاثیر می گذارد

تحولات اوکراین روی مذاکرات ایران و 1+5 تاثیر می گذارد

تهران- ایرنا- یک کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد که چتر تحولات کریمه اوکراین و اختلافات غرب با روسیه تا حدودی روی مذاکرات ایران و 1+5 تاثیر می گذارد.

هرمیداس باوند در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا اظهار داشت: اگر تحریم های اعمال شده علیه روسیه به سمت جنبه های اقتصادی سوق پیدا کند، این کشور تلاش برای گسترش روابط اقتصادی با ایران را مد نظر قرار می دهد.

وی ادامه داد: این گسترش تعاملات اقتصادی با روسیه در آینده سبب می شود که دریچه در حال بهبود روابط ایران و غرب (بویژه آمریکا) مخدوش شود.

باوند تاکید کرد: با توجه به مشکلات ایجاد شده بین روسیه و غرب و از طرفی حمایت ایران از روسیه این موضوعات روی مذاکرات ایرانو 1+5 سایه می اندازد.

وی اضافه کرد: روسیه به طور قطع به دنبال تعاملات بیشتر با کشورمان خواهد بود که البته ایران همیشه در مقابل این کشور حجب سیاسی داشته است و این رویکردها روی گفت وگوها و مذاکرات ایران و غرب اثر می گذارد.

این کارشناس مسائل بین الملل به حوادث کریمه ونگاه روسیه و غرب به اوکراین اشاره کرد و گفت: حوادث پیش آمده تا حدودی بازتاب منفی بر روابط ایران و غرب خواهد داشت.

باوند تصریح کرد: روابط روسیه و ایران نیز اگر گسترش یابد اثر حاشیه ای منفی در روابط غرب با ایران دارد.

وی گفت: روس ها سعی می کنند در مقطع فعلی مذاکرات 1+5 را با مسئله کریمه تفکیک کنند و مشکلات پیش آمده را از این موضوع جدا کنند چرا که دنبال تفکیک امور هستند.

باوند اظهار داشت: در این مقطع روس ها سعی می کند روندی کوتاه مدت را پیش بگیرند که واکنش های غرب را تشدید نکند که البته این کوتاه مدت است و مجموعه حوادث به گسترده شدن واکنش غرب می انجامد.

سیام**7261 *1449
کد N190238

وبگردی