آفتاب

دیدار وزیر خارجه ایران با رییس و اعضای کمیسیون سیاست خارجی مجلس اتریش

دیدار وزیر خارجه ایران با رییس و اعضای کمیسیون سیاست خارجی مجلس اتریش

وین - ایرنا - وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه با حضور در محل پارلمان اتریش با رییس و اعضای کمیسیون سیاست خارجی مجلس این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایرنا،محمد جواد ظریف بعد از این ملاقات،گفت: امروز جلسه خوبی با رییس و اعضای کمیسیون سیاست خارجی مجلس اتریش داشتیم و درمورد موضوعات مختلف مورد علاقه گفت و گو های مفیدی انجام شد.

ظریف خاطرنشان کرد: مذاکرات ایران و 1+5 ، موضوع سوریه، بحث های دو جانبه و منطقه ای، مسائل حقوق بشری و همچنین ضرورت احترام به همه مردم از جمله مردم ایران و همچنین ضرورت برخورد با موضوعات و مسائل از موضع احترام متقابل و برابر از جمله موضوعات مهمی بودکه در این دیدار با نمایندگان کمیسیون سیاست خارجی مجلس اتریش مطرح و مورد تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه ایران همچنین اظهار داشت: در این دیدار گفت و گو های خوبی انجام شد و درمورد مسائل مورد علاقه تبادل نظر های مفیدی انجام دادیم و امیدواریم این ملاقات در نزدیک تر کردن فهم ها به هم و در کل به حل موضوعات کمک کند.

ظریف بعد از ملاقات با رییس و اعضای کمیسیون سیاست خارجی مجلس آلمان برای انجام دومین ملاقات دو جانبه با کاترین اشتون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپایی طی دو روز گذشته عازم مقر سازمان ملل شد تا بعد از این ملاقات دو جانبه با حضور در آخرین نشست رسمی هیات های مذاکره کننده 7 کشور، نسبت به جمع بندی مذاکرات انجام شده در دو روز گذشته اقدام کنند.

تا ساعتی دیگر ظریف و اشتون در یک نشست خبری مشترک نتایج دومین دور از مذاکرات هسته ای در وین را برای خبرنگاران تشریح خواهند کرد.

اروپام** 1701** 1553
کد N190075

وبگردی