آفتاب

بشار الجعفری از اخراج دیپلمات‌های سوری از آمریکا انتقاد کرد

بشار الجعفری از اخراج دیپلمات‌های سوری از آمریکا انتقاد کرد

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در واکنش به اقدام آمریکا در بستن سفارت سوریه در واشنگتن و اخراج دیپلمات‌های سوریه، تصریح کرد: این اقدام بر سرنوشت،‌ زندگی و فعالیت‌های سوری‌های مقیم آمریکا تأثیر خواهد گذاشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه السفیر لبنان، بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در واکنش به اقدام آمریکا در بستن سفارت سوریه و کنسولگری‌های این کشور در واشنگتن تصریح کرد: این اقدام آمریکا بر سرنوشت نزدیک به یک میلیون سوری مقیم در آمریکا تاثیر خواهد گذاشت.

وی افزود: اقدام مسئولان آمریکایی به معاملات و سایر فعالیت‌های سوری‌های مقیم در این کشور نیز تاثیر می‌گذارد.

الجعفری همچنین تأکید کرد که از طرح ها و تصمیماتی که برای بالا بردن سطح نمایندگی ائتلاف مخالفان سوریه در واشنگتن مطرح شده است، بی‌اطلاع است.

ازسوی دیگر، یک مسئول سوری اقدام آمریکا در بستن سفارت سوریه در واشنگتن را نامفهوم و سطحی دانست و گفت: این رفتار عجیب حاکی از مدیریت منفی ونادرست آمریکا از تحولات سوریه است و باعث افزایش تنش‌ها میان واشنگتن و دمشق می‌شود.

واشنگتن روز سه‌شنبه به طور رسمی اعلام کرد که فعالیت‌های سفارت دمشق در واشنگتن متوقف می‌شود و همچنین دستور اخراج دیپلمات‌های سوری از این کشور را صادر کرد. واشنگتن همچنین به دمشق اعلام کرد که دولت سوریه دیگر اجازه ندارد به فعالیت دو کنسولگری خود در میشیگان و تگزاس ادامه دهد.

نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه نیز تاکید کرد که به رغم اختلافات میان دولت‌های دمشق و واشنگتن، آمرکیا همچنان به ادامه روابط دیپلماتیک با دولت سوریه متعهد است و این مساله نشان از روابط دیرین ما با ملت سوریه دارد.

انتهای پیام

کد N189820

وبگردی