آفتاب

گردهمایی توسعه گردشگری ایران در شانگهای برگزار شد

گردهمایی توسعه گردشگری ایران در شانگهای برگزار شد

پکن - ایرنا - گردهمایی توسعه گردشگری جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه با همت نمایندگی فرهنگی ایران در شهر شانگهای و موسسه فرهنگی چونیو چین برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم مهرداد رخشنده وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شانگهای، جاذبه های فرهنگی و گردشگری ایران را برای میهمانان چینی تشریح کرد و از چینی ها خواست با سفر به ایران از نزدیک با تمدن کهن و زیبایی های ایران آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه سالانه 90 میلیون چینی به کشورهای مختلف جهان سفر می کنند، اظهار امیدواری کرد ایران بتواند از این میزان سهم شایانی را به خود اختصاص دهد.

وی این مطلب را در حالی عنوان کرد که سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین نیز یکی از مهمترین اولویت های کاری خود را برای سال جدید خورشیدی توسعه گردشگری و افزایش سفر گردشگران چینی به ایران اعلام کرده است.

در گردهمایی توسعه گردشگری جمهوری اسلامی ایران در شانگهای برای نشان دادن ظرفیت های کشورمان و فرهنگ و تمدن ایران به میهمانان فیلمی با عنوان ˈاینجا ایران استˈ به نمایش گذاشته شد.

نمایندگی فرهنگی ایران در شانگهای چین همچنین موقعیت جغرافیایی، تاریخ و تمدن، چگونگی شکل گیری انقلاب اسلامی، پیشرفت ها و ساختار حکومتی جمهوری اسلامی ایران را برای شرکت کنندگان در این گردهمایی تشریح کرد.

در بخش دیگری از این مراسم میهمانان ایرانی و چینی در باره روابط ایران و چین و برخی از مشترکات بحث و تبادل نظر کردند.

شرکت کنندگان چینی در این گردهمایی پس از آشنایی با ظرفیت های ایران تاکیدکردند که مردم چین با توجه به شرایط و موقعیت کشورمان تجربه گردش در ایران را دوست خواهند داشت.

شماری از مسوولان دفتر موسسه فرهنگی چونیو چین که از برگزار کنندگان این اجلاس بودند و تجربه سفر به ایران داشتند در باره آداب و رسوم، رفتارهای اجتماعی، زیبایی ها و مناطق دیدنی ایران بصورت تخصصی و براساس ذائقه مردم چین مسایلی را مطرح کردند که بسیار مورد توجه شرکت کنندگان قرار گرفت .

موسسه فرهنگی چونیو در راستای آشنایی مردم چین برای زندگی مرفه تر فعالیت می کند و تارنمای آن بیش از پنج میلیون بازدید کننده دارد .

این موسسه گزارش این گردهمایی و مسایل مرتبط با ایران و اطلاعات ذی ربط گردشگری در جمهوری اسلامی ایران را برای گنجاندن در این تارنما در یک هفته آینده آماده کرده است.

آساق ** 2100 **1611
کد N188839

وبگردی