آفتاب

پیگیری مذاکرات ایران و 5+1 در هتل کوبریگ/ «روحیه مثبت» طرفین مذاکرات وین2

پیگیری مذاکرات ایران و 5+1 در هتل کوبریگ/ «روحیه مثبت» طرفین مذاکرات وین2

پس از دیدار صبح امروز ظریف و اشتون، نشست های معاونان وزرای خارجه کشورهای 5+1 کماکان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزازی خبرآنلاین، پس از نشست ایران و 1+5 با حضور محمدجواد ظریف و کاترین اشتون جلسه معاونین برای پیگیری گفتگوها در محل نمایندگی اروپایی سازمان ملل در وین ادامه پیدا کرد.
بعد از ظهر امروز پس از دیدار ایران و 1+5 در سطح معاونین گفتگوها در سطح معاونین پس از یک وقفه کوتاه در هتل کوبرگ ادامه خواهد یافت.

دور نخست مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 پیش از ظهر سه شنبه به وقت اتریش با حضور معاونان وزیران خارجه هفت کشور در محل مقر سازمان ملل در وین آغاز شد.

با روحیه مثبت مذاکرات را ادامه می دهیم
مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون در نشست خبری روز اول مذاکرات وین با اشاره به ساختار مذاکرات وین 2 با بیان اینکه«در مذاکرات ماه قبل تمامی موضوع هایی که برای همه طرفین مهم بود شناسایی شد» افزود: الان ما وارد جزییات شده ایم که مبنای جزییات هم نشست های کارشناسی در این فاصله زمانی است.
وی گفت: ساعت 10 و 30 دقیقه صبح امروز همچنین نشستی با ریاست اشتون و ظریف و ساعت 11 و 45 دقیقه هم نشستی میان عراقچی و اشمید برگزار شد.
سخنگوی اشتون در پاسخ به سئوال خبرنگاری که پرسید آیا ایران با نیت خوب درحال مذاکره است، اظهارداشت: من هیچ دلیلی نمی بینم که باور کنم طرفین با نیت خوب مذاکره نکنند. ما یک توافق خیلی خوبی در ماه نوامبر بدست اوردیم و می خواهیم با همین روحیه مثبت به مذاکرات ادامه دهیم. موضوع های کلیدی شناسایی شده و ما الان وارد جزییات می شویم.
وی تاکید کرد: ما توافقی خوب و محکم و در اولین فرصت می خواهیم.

محورهای مذاکرات

در این مذاکرات درباره رفع تحریم ها، غنی سازی، همکاری های بین المللی در زمینه فعالیت های صلح آمیز هسته ای و آب سنگین اراک بحث و گفت و گو خواهد شد.
مذاکره کنندگان در این نشست و نشست های آینده درباره راهکار تدوین راه حل نهایی گفت و گو می کنند.

/2727

کد N188754

وبگردی