آفتاب

انگلیس هواپیماهای "تایفون" را برای فعالیت‌های نظارتی ناتو در شرق اروپا پیشنهاد می‌کند

انگلیس هواپیماهای "تایفون" را برای فعالیت‌های نظارتی ناتو در شرق اروپا پیشنهاد می‌کند

وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد، لندن به دنبال اقدامات روسیه در کریمه،‌ هواپیمای "تایفون" نیروی هوایی سلطنتی را به ناتو در اقدامات مربوط به "نظارت هوایی" در شرق اروپا پیشنهاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه بی بی سی، "فیلیپ هاموند"، وزیر دفاع انگلیس گفت، این هواپیما از اواخر ‌آوریل سال جاری میلادی در دسترس خواهد بود تا همکاری لهستان را در عملیات‌های دفاعی معمول ناتو برفراز استونی، لاتویا و لیتوانی تقویت کند.

"ادوارد لی"، یکی از نمایندگان محافظه‌کار پارلمان انگلیس پیشتر گفت: جای بسی خوشحالی است که اوکراین عضو ناتو نیست وگرنه ما الان احتمالا درگیر یک جنگ اروپایی بودیم.

هاموند به دنبال انتشار این مطلب در جریان جلسه سوال وزارت خانه‌اش گفت: موقعیت اوکراین کاملا با موقعیت کشورهای عضو ناتو متفاوت است. کشورهای عضو ناتو از ماده پنج معاهده‌ای برخوردارند که از امنیت آنها حفاظت و آن را تضمین می‌کند اما ما هر کاری که بتوانیم برای اطمینان دادن به متحدان ناتو درباره حفاظت از امنیتشان انجام خواهیم داد.

وی افزود: ما تصمیم گرفته‌ایم تا هواپیمای "تایفون" نیروی هوایی سلطنتی انگلیس را به ناتو پیشنهاد کنیم تا مشارکت لهستان را در ماموریت "نظارت هوایی بالتیک" ناتو تقویت کنیم. امیدوارم که این مساله باعث اطمینان خاطر متحدان ناتو در شرق اروپا شود.

انتهای پیام

کد N188641

وبگردی