آفتاب

آمانو: امنیت 100 درصدی برای تاسیسات هسته‌ای وجود ندارد

آمانو: امنیت 100 درصدی برای تاسیسات هسته‌ای وجود ندارد

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار داشت این آژانس پس از فاجعه اتمی فوکوشیما همچنان به تلاش‌های خود برای ارتقای امنیت صنعت هسته‌ای ادامه می‌دهد اما هیچ نیروگاه اتمی را نمی‌توان به صورت 100درصد در مقابل بلایای طبیعی ایمن کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، این اظهارات را پیش از ملاقات با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن ایراد کرد. ژاپن به دنبال آن است تا به رغم اعتراضات مردم این کشور مجدد دو رآکتور هسته‌ای خود را راه‌اندازی کند.

آمانو در کنفرانسی خبری گفت: آنچه برای ایمنی ما مهم است یک فرآیند در حال توسعه است. ما نیاز داریم امنیت صنعت هسته‌ای را به صورت مداوم بدون این که دچار خوش خیالی شویم ارتقا دهیم. اما هر بلای طبیعی می‌تواند در هر نقطه‌ای از جهان اتفاق بیفتد، در جهان واقعی امنیت صددرصدی وجود ندارد.

آمانو افزود: آنچه ما می‌توانیم این است که تا آنجا که امکان دارد به صورت انسانی از حادثه پیشگیری کنیم و برای تخفیف تبعات یک حادثه رخ داده آماده باشیم.

در 11 مارس 2011 یک زلزله 9 ریشتری در زیر دریا باعث بروز یک سونامی علیه سواحل ژاپن شد و امواج آن با از بین بردن سیستم خنک کننده نیروگاه‌ هسته‌ای فوکوشیما یک انفجار را رقم زد.

انتهای پیام

کد N188460

وبگردی