آفتاب
یک مقام قضایی:

فرصت‌ها را باید غنیمت شمرد

فرصت‌ها را باید غنیمت شمرد

مدیرکل امور دفاتر شعب دیوان عالی کشور گفت: باید فرصت‌ها را غنیمت شمرد و یک محاسبه‌ای از اعمال گذشته‌مان داشته باشیم که اگر غافل شویم ضرر می‌کنیم.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین قاصدی با تسلیت ایام فاطمیه و تبریک سال نو، توجه همه همکاران به سیره و روش ائمه اطهار مخصوصاً فاطمه زهرا (ع) و ارج نهادن به هدف والای اولیاء الهی را خواستار شدند و خطاب به همکاران بیان کرد: هدف از تشکیل این جلسه تقدیر و تشکر از زحمات همه همکاران و عرض خسته نباشید به همه عزیزان در این لحظات پایانی سال جاری و آستانه حلول سال جدید است و انتظار می‌رود همکاران در انجام امور محوله رضایت خداوند متعال و خدمت به خلق را که از بالاترین عبادات است سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

وی افزود: با نگاهی به گذشته متوجه می‌شویم روزها و هفته‌ها و ماه‌ها به سرعت سپری شده و سال به اتمام می‌رسد و در یک کلام چشم به‌هم بزنیم عمر گذشته است؛ بنابراین باید فرصت‌ها را غنیمت شمرد و یک محاسبه‌ای از اعمال گذشته‌مان داشته باشیم که اگر غافل شویم ضرر می‌کنیم و انسان عاقل باید نقاط ضعف و قوت خود را بشناسد و تلاش کند که روز گذشته‌اش با فردا یکی نباشد که اگر این روزها با هم برابر باشند انسان ضرر کرده است. باید مشخص کنیم به چه میزان به وظائف شرعی و قانونی خود عمل کرده‌ایم.

وی با بیان حدیثی از حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در خصوص اهمیت نماز تاکید کرد: کلیه همکاران محترم به این امر و تکلیف مهم دینی که قبولی دیگر اعمال منوط به قبولی‌آن هست اهتمام ویژه داشته باشند و در ایام نوروز امسال که مقارن با ایام شهادت مظلومانه حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) است بیش از پیش مراقب اعمال و رفتار خود و دیگر اعضای خانواده و اطرافیانشان باشند.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: زحمات و تلاش‌های همه همکاران که مشغول خدمت صادقانه هستند قابل تقدیر و تشکر است، ولی چون این امکان وجود ندارد که از همه عزیزان در این جلسه با تقدیم هدایایی تقدیر شود لذا از چند نفر از همکاران عزیزی که در بازرسی‌های اخیر معاونت محترم نظارت خدمت‌شان برجسته تر و در مقایسه با بقیه فعالیت‌های مضاعفی داشته اند به نمایندگی از سایر همکاران با تقدیم لوح تقدیر و هدایا قدردانی می شود.

انتهای پیام

کد N188365

وبگردی