آفتاب

راسموسن: ناتو نگران مداخله بیشتر روسیه است

راسموسن: ناتو نگران مداخله بیشتر روسیه است

دبیرکل ناتو در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری سی ان ان گفت، وی نسبت به فعالیت‌های نظامی روسیه در مرز با اوکراین نگران است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سی ان ان، آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل ناتو گفت: این خطر وجود دارد که وضعیت کنونی با فعالیت‌های نظامی روسیه وخیم‌تر شود.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌های داخلی اوکراین در حال حاضر 20 هزار سرباز روسی در کریمه حضور دارند و این در حالی است که 96.7 درصد از مردم کریمه به الحاق به روسیه در رفراندوم روز یکشنبه رای مثبت داده‌اند.

راسموسن افزود: این تلاش روسیه برای ترسیم مجدد نقشه اروپاست تا مرزهای جدیدی را در اروپا ایجاد کند و این یک خطر جدی است.

راسموسن تکرار کرد که مداخله نظامی راه حل مناسبی برای این بحران نیست و اوکراین یکی از اعضای ناتو محسوب نمی‌شود.

وی افزود: در کمال صداقت باید به شما بگویم که در حال حاضر هیچگونه اقدامی برای کاهش تنش‌ها نمی‌بینم بلکه بر عکس شاهد افزایش اقدامات نظامی روسیه و در نتیجه افزایش نگرانی‌ها هستم.

راسموسن ادامه داد: روسیه در امحای تسلیحات شیمیایی سوریه شرکت نخواهد کرد چرا که ناتو در حال حاضر در حال تجدید نظر در رابطه‌اش با روسیه در پی رویدادهای کنونی در اوکراین است.

دبیرکل ناتو گفت: ما در حال حاضر در حال تجدید نظر بر روابطمان با روسیه هستیم. ما تصمیم گرفته‌ایم تا همکاری عملی خود با روسیه را به حالت تعلیق درآوریم و زمانی که وزرای امور خارجه کشورهای عضو ناتو اول تا دوم‌ آوریل نشستی برگزار کنند در روابطمان با روسیه تجدید نظر خواهیم کرد.

وی افزود: ما قصد داشتیم تا عملیات‌های مشترکی را در دریا با حضور کشتی آمریکایی که حامل تسلیحات شیمیایی سوریه برای امحا است انجام دهیم. ما به این روند ادامه می‌دهیم اما روسیه در این عملیات شرکت نخواهد کرد. این یکی از نمونه‌های تعلیق همکاری ناتو با روسیه محسوب می‌شود.

انتهای پیام

کد N188281

وبگردی