آفتاب
محمد‌جواد لاریجانی در نشست خبری:/اجمالی/| 154596

امیدواریم شاهد تسهیل در پرونده موسوی و كروبی باشیم

امیدواریم شاهد تسهیل در پرونده موسوی و كروبی باشیم

رییس قوه‌قضائیه موضع دستگاه قضایی در مورد ملاقات خانم اشتون با محکومان امنیتی را مطرح کرد و گفت این گونه نیست که دیدار با محکومان را فی نفسه دارای مشکل بدانیم چرا که در گذشته با هماهنگی های به عمل آمده با برخی از افراد در زندان دیدارهایی برگزار شده است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: امیدواریم روند پرونده موسوی و كروبی تسهیل شود و ما شاهد پایان آن باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجوادلاریجانی در نشست خبری پیش از ظهر امروز خود در مورد رفع حصر میرحسین موسوی و کروبی گفت: حفظ حقوق هریك از شهروندان یک کار است و حصر و زندان مطلوب نیست. ما دوست داریم همه افراد آزاد باشند. در مورد آقایان موسوی و کروبی پرونده ای با ابعاد امنیتی و قضایی تشكیل شده است که باید مسیر خود را طی کنند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه‌قضائیه گفت: امیدواریم روند این پرونده تسهیل شود و ما شاهد پایان آن باشیم. دخالتهای خارجی دراین حوزه بیجا است، اما طرح انتظارات داخلی حق جریانها و گروهها است، ای کاش فتنه 88 خ نمی داد و ما این دو عزیز را از فعالان سیاسی داشتیم.

وی با اشاره به سابقه دوستی خود با موسوی و کروبی گفت: امیدوارم این پرونده مسیر قضایی خود را طی کند و زمانی که مسئولان به نتیجه رسیدند شاهد رفع حصر باشیم.

وی در مورد دیدار برخی ازمسئولان غربی با بخشی از محکومان امنیتی گفت: رئیس قوه‌قضائیه موضع دستگاه قضایی در مورد ملاقات خانم اشتون با محکومان امنیتی را مطرح کرد و گفت این گونه نیست که دیدار با محکومان را فی نفسه دارای مشکل بدانیم چرا که در گذشته با هماهنگی های به عمل آمده با برخی از افراد در زندان دیدارهایی برگزار شده است.

وی با تاکید بر این که هیچ کشوری بدون هماهنگی نباید مبادرت به ملاقات با افراد کشور میزبان کند، اظهار کرد: ما دررفتار جسارت آمیز برخی از دول غربی حرف داشته وآن را هم تصادفی نمی‌دانیم.

کد N188184

وبگردی