آفتاب

اتحادیه اصلی یونان 9 ‌آوریل اعتصاب سراسری برگزار می‌کند

اتحادیه اصلی یونان 9 ‌آوریل اعتصاب سراسری برگزار می‌کند

اتحادیه اصلی بخش خصوصی موسوم به کنفدراسیون سراسری کارگران یونان اعلام کرد که قصد دارد تا یک اعتصاب سراسری 24 ساعته در 9 آوریل 2014 در اعتراض به اصلاحات جدید کارگری انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، وامی که صندوق بین‌المللی پول و تامین کنندگان مالی اتحادیه اروپا قرار بود به مبلغ 8.5 میلیارد یورو به یونان بپردازند، به حالت تعلیق درآمده است.

یونان در حالی وارد ششمین سال رکود اقتصادی شده که بحران مالی این کشور را کاملا در برگرفته و نرخ بیکاری در آن 28 درصد است.

داروسازان یونان نیز طی دو روز متوالی دست به راهپیمایی زدند.

گروه وام‌دهندگان موسوم به "ترویکا" متشکل از بانک مرکزی اروپا، اتحادیه اروپا، صندوق بین‌المللی پول در سال 2010 اولین وام خود را برنامه کمک مالی به ارزش 110 میلیارد یورو بود، به یونان پرداخت کرد. اما زمانی که این اقدام در باثبات کردن اقتصاد یونان شکست خورد، آنها توافق کردند تا مبلغ دوم را که 130 میلیارد یورو بود در سال 2012 به یونان بدهند. همچنین بدهی بخش خصوصی که 100 میلیارد یورو بود نیز بخشیده شد.

در جریان تداوم بحران اقتصادی و بیکاری در یونان، پنج اعتصاب سراسری صورت گرفت. اعتصاب سراسری نهم آوریل کنفدراسیون سراسری کارگران یونان در پی درخواست اصلاحات کارگری از جانب وام‌دهندگان صندوق بین‌المللی پول و اتحادیه اروپا انجام می‌شود.

انتهای پیام

کد N188093

وبگردی