آفتاب

تلاش برلوسکونی برای نامزدی در انتخابات پارلمان اروپا

تلاش برلوسکونی برای نامزدی در انتخابات پارلمان اروپا

رم - ایرنا - ˈسیلویو برلوسکونیˈ نخست وزیر پیشین ایتالیا در صدد نامزدی برای انتخابات پارلمان اروپایی است.

به گزارش ایرنا، ˈجوانی توتیˈ مشاور سیاسی برلوسکونی رهبر حزب زنده باد ایتالیا اعلام کرد: برلوسکونی قصد دارد خود را برای انتخابات پارلمان اروپا نامزد کند.

این اظهارات از یک سو با استقبال و حمایت اعضا و مقامات حزب زنده باد ایتالیا و از سوی دیگر با واکنش شدید شماری از نیروهای سیاسی بویژه احزاب ˈدمکرات هاˈ و ˈانتخاب شهریˈ مواجه شد.

این احزاب عقیده دارند بر اساس قانون موسوم به ˈسِوِرینوˈ، مجرمین نمی توانند خود را برای پارلمان ایتالیا و یا پارلمان اروپا کاندید کنند.

در همین حال برلوسکونی اظهار داشت: در صورتی که دیوان استراسبورگ به تعلیق مجازاتی که بطور غیر عادلانه مرا بدان محکوم کرده اند پاسخ مثبت دهد، خوشحال خواهم شد در انتخابات اروپایی شرکت کنم.

در پی محکومیت نهایی برلوسکونی ازسوی دیوان عالی قضایی به جرم تخلف مالیاتی، مجلس سنای ایتالیا در اوایل آذرماه گذشته به 19 سال فعالیت سیاسی وی پایان داد و او را سلب صلاحیت کرد.

این در حالی است که برلوسکونی همواره اتهامات وارده را رد کرده و خود را قربانی یک بازی سیاسی چپ گرایان خوانده است.

برلوسکونی در مرداد ماه گذشته به جرم تخلف مالیاتی و کلاهبرداری در حقوق تلویزیونی شرکت رسانه ای ˈمدیاستˈ با رای نهایی دیوان عالی قضایی، محکوم به چهار سال حبس شد.

در سال 1989 شرکت مدیاست متعلق به برلوسکونی برای فرار مالیاتی، مبلغ حق پخش برخی تولیدات رسانه ای را بیش از میزان واقعی آن اعلام کرده بود.

دو دادگاه ابتدایی و تجدید نظر، سیلویو برلوسکونی را به عنوان رییس شرکت مدیاست مجرم شناخته و او را به چهار سال زندان و پنج سال انفصال از مشاغل دولتی محکوم کرده بودند.

اروپام ** 2171**1485** 1337
کد N188049

وبگردی