آفتاب

ضرب‌الاجل یمن به گروه‌های مسلح برای ترک پایگاه‌هایشان در صنعاء

ضرب‌الاجل یمن به گروه‌های مسلح برای ترک پایگاه‌هایشان در صنعاء

کمیته عالی امنیتی یمن به گروه‌های مسلح این کشور 12 ساعت مهلت داد تا از پایگاه‌های خود در صنعاء عقب نشینی کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، کمیته عالی امنیتی یمن در بیانیه‌ای به تمامی گروه‌های مسلح در منطقه "همدان" در نزدیکی صنعاء 12 ساعت مهلت داد تا از تمامی پایگاه‌های خود عقب نشینی کنند.

همچنین این کمیته نیروهای امنیتی را مکلف کرد تا ورودی‌های روستاها را بر روی افراد مسلح ببندند و آمد و شد را با در اختیار داشتن هرگونه اسلحه‌ای ممنوع کنند.

در این بیانیه آمده است: عبدالغنی جمیل، استاندار صنعاء از طریق کمیته نظامی بر خروج افراد مسلح از کوه‌ها و همچنین ورودی‌های روستاها در منطقه "همدان" نظارت خواهد داشت.

همچنین اعضای این کمیته در نشست اخیر خود تهدید کردند که اقدامات سختی را علیه کسانی که با تدابیر امنیتی مخالفت کنند، اتخاذ خواهند کرد.

در همین راستا، عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن نسبت به اقدامات افراد مسلح برای از بین بردن امنیت و ثبات کشور هشدار داد.

وی همچنین از افراد قبیله "بنی مطر" در غرب صنعاء خواست تا از امنیت و ثبات در کشور خود حمایت کنند.

منطقه "همدان" واقع در غرب صنعاء همواره صحنه درگیری‌های مسلحانه میان گروه‌های مسلح از حزب سلفی "الاصلاح" و جنبش حوثی‌های "انصار الله" بوده است طوری که این درگیری‌ها تاکنون به کشته شدن ده‌ها تن انجامیده است.

انتهای پیام

کد N187622

وبگردی