آفتاب

اوباما از محمود عباس خواست برای سازش تصمیم های دشوار بگیرد

اوباما از محمود عباس خواست برای سازش تصمیم های دشوار بگیرد

تهران - ایرنا - رئیس جمهوری آمریکا از رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواست برای موفقیت مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی، تصمیم های سیاسی دشواری بگیرد.

شبکه المیادین روز سه شنبه اعلام کرد: باراک اوباما در جریان دیدار شب گذشته خود با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در کاخ سفید از او خواست تصمیم های سیاسی دشواری بگیرد و برای تحقق صلح ریسک کند.

در همین حال، منابع فلسطینی به خبرنگار المیادین در واشنگتن گفتند عباس در این دیدار به اوباما گفت که با تمدید مذاکرات با اسرائیل مخالف است. این منابع فاش کردند عباس گفت و گو در باره تمدید مهلت مذاکرات بین دو طرف را به آزادی گروهی از اسیران فلسطینی منوط کرد.

ˈمروان البرغوثیˈ یکی از رهبران بلندپایه جنبش فتح و ˈاحمد سعداتˈ دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین از جمله اسرایی هستند که عباس بر لزوم آزادی آنان تاکید کرد.

عباس در گفت و گو با اوباما بار دیگر اعلام کرد کشور فلسطینی باید در مرزهای 1967 ایجاد شود و پایتخت آن هم بخش شرقی بیت المقدس باشد. وی همچنین بر لزوم حل عادلانه موضوع پناهندگان فلسطینی تاکید کرد.

اوباما در این دیدار تاکید کرد باید تلاش ها بر استفاده از شرایط کنونی با هدف دستیابی به صلح متمرکز شود.

یادآور می شود پیش از سفر عباس به آمریکا بنیامین نتانیاهو رئیس کابینه رژیم صهیونیستی به واشنگتن رفته بود تا امتیازات بیشتری از آمریکا بگیرد. مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی از تابستان گذشته با وعده های رئیس جمهوری و وزیر خارجه آمریکا از سر گرفته شد اما طی مهلت 9 ماه ای که برای این مذاکرات در نظر گرفته شد، نه تنها هیچ پیشرفتی حاصل نشد بلکه شهرک سازی در اراضی اشغالی با قدرت تمام تداوم داشت و تنها تعداد کمی از هزاران اسیر فلسطینی از زندان های رژیم صهیونیستی آزاد شدند.

اروپام /1491**1337
کد N187525

وبگردی