آفتاب

اردن دیدار یک مقام رژیم صهیونیستی از مسجد الاقصی را محکوم کرد

اردن دیدار یک مقام رژیم صهیونیستی از مسجد الاقصی را محکوم کرد

تهران - ایرنا - دولت اردن روز دوشنبه با محکوم کردن دیدار یک وزیر رژیم صهیونیستی از مجتمع مسجد الاقصی در بیت المقدس، هشدار داد که این اقدام ممکن است منجر به بروز خشونت بیشتری در این مکان مقدس مسلمانان شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از امان، ˈاوری آریلˈ وزیر مسکن ر‍ژیم صهیونیستی و معاون حزب خانه یهودیان روز یکشنبه به مدت کوتاهی از مجتمع مسجد الاقصی در بخش قدیمی شهر بیت المقدس دیدار کرد.

به گفته ˈلوبا سامریˈ سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی، پس از این دیدار درگیری هایی میان جوانان معترض فلسطینی و ماموران پلیس در این مکان رخ داد که منجر به دستگیر شدن شماری از فلسطینیان و ضرب و شتم شمار دیگری به دست ماموران پلیس شد.

ˈمحمد مومنیˈ وزیر اطلاع رسانی اردن در بیانیه ای که روز دوشنبه توسط خبرگزاری رسمی پترا منتشر شد، اعلام کرد: اردن با تشدید خشونت در الاقصی و همچنین اقداماتی که به عناصر تندرو اجازه می دهد تحت حمایت نیروهای پلیس و ارتش اشغالگر، حرمت الاقصی را نقض کنند، مخالف است.

وی به رژیم صهیونیستی هشدار داد که این اقدامات منجر به بروز خشونت بیشتر و افراطی گری مذهبی در منطقه می شود.

مجتمع مسجد الاقصی برای مسلمانان، مکانی مقدس به شمار می رود.

بر اساس پیمان سازش سال 1994 میان رژیم صهیونیستی و اردن، دولت اردن متولی مکان های مقدس مسلمانان در بیت المقدس به شمار می رود.

ˈعبدالله نسورˈ نخست وزیر اردن ماه گذشته میلادی (فوریه) هشدار داد که امان ممکن است در این پیمان به دلیل نقض مفاد آن توسط رژ‍یم صهیونیستی تجدیدنظر کند.

Abdullah Nsur , Luba Samri , Mohammad Momani

مترجمام**1486**1552
کد N187216

وبگردی