آفتاب

یمن و اتحادیه اروپا بر گسترش همکاری های امنیتی دوجانبه تاکید کردند

یمن و اتحادیه اروپا بر گسترش همکاری های امنیتی دوجانبه تاکید کردند

تهران-ایرنا- رسانه های یمن گزارش دادند که وزیر کشور یمن روز دوشنبه با رییس هیات اتحادیه اروپا در یمن دیدار و دو طرف در مورد همکار های امنیتی میان دو کشور رایزنی کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی یمن، ژنرال عبدالحسین التارب وزیر کشور یمن با بتینا موسچیدت نماینده هیات اتحادیه اروپا دیدار کرد و دو طرف در مورد ادامه همکاری های امنیتی در راستای مقابله با افراطی گری و شبه نظامیان القاعده در یمن تبادل نظر کردند.

دو طرف راههای گسترش همکاری های امنیتی را بررسی کردند و توافق شد که در راستای هر چه موثرتر بودن این همکاری اقدام کنند.

وزیر کشور یمن همچنین از موضع اتحادیه اروپا در حمایت از یمن برای ایجاد ثبات و امنیت در این کشور و همچنین حوزه های دیگر قدردانی کرد.

این نماینده اتحادیه اروپا نیز حمایت این اتحادیه اروپا از یمن در حوزه های مختلف از جمله حوزه امنیتی و امور توسعه در راستای تثبیت ثبات و امنیت در این کشور که با موج فعالیت شبه نظامیان القاعده در شبه جزیره عرب مواجه بوده، تایید کرد

فعالیت القاعده در یمن جدی ترین چالش برای مقام های این کشور است. حضور القاعده در شبه جزیره عرب از ژانویه 2009 خطرناک ترین تهدید برای دولت یمن و این کشور است. آمریکا و عربستان نیز بارها نسبت به گسترش فعالیت القاعده در یمن هشدار داده اند.

اعضای گروه تروریستی القاعده در یمن بارها به اهداف مختلف از جمله نیروهای امنیتی و غیرنظامیان در یمن حمله کرده اند.

در پنجم دسامبر 2013 حدود 12 عضو القاعده به وزارت دفاع یمن حمله کردند که در این حمله 56 نفر کشته و بیش از 100 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

مترجمام**9234**5981
کد N187154

وبگردی