آفتاب

اعلام برنامه‌های مسجد مقدس جمکران در نوروز فاطمی

اعلام برنامه‌های مسجد مقدس جمکران در نوروز فاطمی

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران به تشریح برنامه‌های معاونت در ایام نوروز فاطمی پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قم، حجت الاسلام سیدعلیرضا تکیه‌ای با اشاره به برنامه‌های مسجد مقدس جمکران در ایام نوروز فاطمی، گفت: برنامه‌های این فضای معنوی از سه‌شنبه - 27 اسفند ماه - با برگزاری دعای پر فیض توسل آغاز می‌شود و در جمعه 15 فروردین با دعای سمات به پایان می رسد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: ویژه برنامه تحویل سال در ساعت 16 و 30 دقیقه پنج‌شنبه 29 اسفندماه با قرائت قرآن شروع می شود که با سخنرانی شخصیت‌های حوزوی و ابتهال خوانی به استقبال تحویل سال می رویم ضمن اینکه پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب پس از تحویل سال به طور مستقیم از مسجد جمکران پخش می شود.

وی با تشریح برنامه‌های تحویل سال یادآور شد: در ایام تعطیلات هر روز پس از نماز صبح مراسم دعای عهد برگزار خواهد شد. ضمن اینکه اساتیدی برجسته حوزه نیز در میزگرد خانه خوبان موضوعات مرتبط با خانواده و اهمیت سبک زندگی اسلامی را تا پنجم فروردین تبیین می کنند.

تکیه‌ای خاطرنشان کرد: همچنین برنامه سلام زائر نیز با حضور کارشناسان در جمع زائرین به سوالات تخصصی مهدویت پاسخ می‌گویند.

وی به برپایی برخی از نمایشگاه‌های فرهنگی در این ایام عنوان کرد: هفت فروشگاه عرضه کتاب و محصولات فرهنگی در ایام نوروز برپا خواهد شد که نمایشگاه رواق کتاب با حضور ناشران در 6 غرفه مجزا در مسجد جمکران یکی از این نمایشگاه‌های فرهنگی است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: همچنین برگزاری سه محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان و حافظان بین المللی، برپایی صد حلقه معرفت با موضوع عبودیت مهدوی با حضور کارشناسان برجسته و راه‌اندازی 40 کارگاه تصحیح قرائت نماز از دیگر برنامه های معاونت است.

وی درباره برنامه‌های فرهنگی جمکران در خدمت رسانی به زائران اظهار کرد: ارائه خدمات پاسخ گویی و مشاوره به زائرین و مهمانان نوروزی در قالب 600 نفر ساعت، ارائه خدمت ویژه کودکان در مجموعه گل نرگس به مدت 25 روز در سه شیفت کاری،برگزاری مسابقات قرآنی از برنامه های مهم معاونت فرهنگی جمکران می باشد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های مسجد مقدس جمکران بازگشایی کتابخانه تخصصی مهدویت برای استفاده پژوهشگران و علاقه مندان است.

وی در خصوص فعالیت های مدیریت آثار و آفرینش های هنری تصریح کرد: این مدیریت که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده است در حوزه رسانه تولید نماهنگ انیمیشنی صالح ویژه نوجوانان و کودکان را در ایام نوروز از شبکه های مختلف سیما در دست اجرا دارد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در پایان گفت: تعزیه خوانی شهادت حضرت زهرا(س)، برگزاری نمایشگاه عکس و تولید محصولات فرهنگی با موضوع نوروز فاطمی نیز از دیگر اقدامات معاونت فرهنگی در ایام نوروز است.

انتهای پیام

کد N187075

وبگردی