آفتاب

ایتالیا از مسکو خواست تا کریمه را به روسیه ملحق نکند

ایتالیا از مسکو خواست تا کریمه را به روسیه ملحق نکند

رم - ایرنا - دولت ایتالیا به صراحت از مسکو خواست تا شبه جزیره کریمه را به روسیه ملحق نکند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، ˈفدریکا موگرینیˈ وزیر خارجه ایتالیا به صراحت از مسکو خواست تا کریمه را به روسیه ملحق نکند و گفت: امیدواریم فدراسیون روسیه تمام فعالیت های نظامی در اوکراین را متوقف و از هرگونه تحریک بیشتر پرهیز کند و به تمامیت ارضی و استقلال اوکراین احترام بگذارد. روسیه باید شریک اتحادیه اروپا بماند و به سوی یک انزوای بین المللی نرود.

وزیر خارجه ایتالیا که برای شرکت در اجلاس امروز وزرای خارجه اتحادیه اروپا در خصوص بحران اوکراین در بروکسل بسر می برد ضمن ابراز نگرانی از پیامدهای همه پرسی در کریمه برای پیوستن به روسیه گفت: ایتالیا به همراه سایر شرکای اروپایی، برگزاری همه پرسی برای جدایی کریمه از اوکراین و الحاق آن به روسیه را نامشروع محسوب و از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل حمایت می کند. این همه پرسی برخلاف قوانین اوکراین و مقررات حقوق بین المللی است و به همین جهت نتیجه آن نیز برسمیت شناخته نمی شود.

وی اظهار داشت: ما امروز در شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا، در باره چگونگی اعمال تحریم علیه شهروندان اوکراین و روس که پیشتر از سوی شورای اروپا در روز 6 مارس تعیین شده بود، تصمیم می گیریم.

موگرینی گفت: هنوز امکان راه حل دیپلماتیک و فضا برای متوقف کردن بحران وجود دارد و تمام کانال های دیپلماتیک از جمله کار برای ماموریت سازمان امنیت و همکاری اروپا در اوکراین باز می ماند به شرطی که مسکو گامی بردارد.

وی افزود: کانالی که از طریق آن امکان حل این بحران وجود دارد کانال گفت و گو، دیپلماسی و احترام به حقوق بین المللی است. ما به همراه شرکای اروپایی در شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا همچنین در خصوص اتخاذ تدابیری جهت حمایت از مقامات کی یف برای تضمین معیارهای دموکراسی و برسیمت شناخته شدن حقوق اقلیت ها و استقلال منطقه ای، کار می کنیم.

وی گفت: ما زمینه را برای امضای بخش سیاسی توافقات میان اتحادیه اروپا و اوکراین آماده می کنیم و روسای دولت و کشورهای اتحادیه اروپا نیز روز جمعه آن را در بروکسل امضا خواهند کرد.

وزیر خارجه ایتالیا امروز قبل از شرکت در شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا با همتای اوکراینی خود دیدار و گفت وگو می کند.

اروپام ** 2171** 1337
کد N187024

وبگردی