آفتاب

برپایی تورهای نیمروزه و یکروزه تهرانگردی 

برپایی تورهای نیمروزه و یکروزه تهرانگردی 

معاون شهردار تهران از برپايي تورهاي نيمروزه و يكروزه تهرانگردي در ايام نوروز خبر داد و گفت: کارتی به نام تهران کارت نیز پیش بینی شده است که شهروندان مي توانند با استفاده از آن  رايگان از مترو و بی ارتی رایگان استفاده کنند . 

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبي عبداللهی در نشست خبري با بيان اينكه در چهارشنبه آخر سال گذشته با توجه به اطلاع رسانی که انجام شد، حوادث و اتفاق ها و پیامهای آتش نشانی کاهش چشمگیری یافت گفت: به طوری که آمار افرادحادثه دیده به تعداد انگشتان دست نرسید.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران افزود: امسال هم اطلاع رسانی هایی در این زمینه انجام شده است. همچنین آتش نشانی مناطق نواحی و کل شهرداری ها در آماده باش برای چهارشنبه سوری هستند . امیدواریم که پایان سال 92 نیز همانند سال 91 باشد و برای هیچ خانواده ای اتفاقی نیفتد . شب چهارشنبه سوری سنتی است که از دیرباز ادامه دارد و ما سعی می کنیم هر کاری از دستمان بر می آید انجام دهیم تا اگر اتفاقی افتاد زود دست به کار شویم .

وی ادامه داد: بحث استقبال از بهار را از ابتدای اسفند ماه شروع کردیم و تا اخر فروردین ماه ادامه می دهیم . کارهایی را که به صورت سیستمی کنترل و نظارت می شود به کل مناطق بیست و دو گانه ابلاغ کرده ایم .

عبداللهی تصریح کرد: در حوزه سازمان پارکها دو سال است که درختکاری به صورت ویژه انجام می شود . کاشت گل لاله را نیز در دستور کار داریم که شادابی را در سطح شهر به وجود می آورد . همچنین همه بوستان ها از همه نظر آماده است ضمن اینکه آمادگی صددرصدی برای روز طبیعت داریم .

معاون خدمات شهری عنوان کرد: یک جایگاه در بوستانها برای توزیع و مصرف گل و گیاه (از تولید به مصرف) اختصاص داده می شود . این در حالی است که در حوزه گل و گیاه آپارتمانی باید فرهنگسازی انجام دهیم .
عبداللهی خاطرنشان کرد: واگذاری پارک های محلی به مدیریت محله و خود محله را در دست اجرا داریم که در ابتدای سال آینده این کار انجام می شود .

معاون شهردار تهران گفت: دهه اول سوگواری ایام فاطمیه را سپری می کنیم که با توجه به شرایط این ایام شهر را مهیا کرده ایم . در این راستا پیام تسلیت و پیام های حضرت زهرا(س) را در شهر نصب کردیم که در دهه دوم نیز این امر ادامه خواهد داشت .

وی همچنین بیان کرد: در حوزه پسماند وضعیت بهتر شده است پیمانکارها در بحث پسماند خشک و تر اقدام های ویژه ای را دردستور کار دارند.

عبداللهی اضافه کرد : در حوزه ساماندهی نیز اقدامات خوبی انجام شده است که یکی از این اقدامات مبارزه با حیوانات موذی است که در این راستا به پاکیزگی شهر اطمینان داریم. با پیگیری ها و اقدامات ویژه ای که انجام می شود در آینده ای نه چندان دور این موضوع خودنمایی خواهد کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: برای هر منطقه یک مکان برای دست فروشان قرار داده ایم و در این موضوع با آنها همراه بوده ایم. این در حالی است که وضعیت فروش خودرو در شهرنیز ساماندهی شده است .

وی افزود: سال آینده ساماندهی کیوسک های روزنامه ها را خواهیم داشت که پیکر این کیوسک ها تغییر خواهد کرد . قرار است در این مکان ها خدمات ویژه از جمله خودپرداز ارایه شود.

عبداللهی اظهارکرد: رضایتمندی مردم و کیفیت سازمان میوه و تره بار پس از تغییر مدیریت بهتر شده است ساعت کار میادین میوه وتره بار افزایش پیداکرده است. در این راستا 44 مرکز فروش چادری و چنین مکان در شهر برای ارایه خدمات در شب عید در نظر گرفته ایم .

وی ادامه داد: درهر منطقه یک فروشگاه شهروند خواهیم داشت که در سال اینده درمناطق و محله ها گسترش پیدا خواهد کرد . 35 درصد کاهش اجناس در شهروند داریم این در حالی است که کیفیت اجناس بالا رفته است .

معاون خدمات شهری تصریح کرد : در زمینه زیباسازی شهر کارهای خوبی انجام شده است. 70 مجسمه حجمی از فردا نصب خواهد شد. همچنین نصب آبنماها را داریم . پیرایش شهری در همه نواحی انجام می شود که سازمان سه محور را در دستور کار دارد .

عبداللهی عنوان کرد: کارهای ویژه ای دربرنامه پنج ساله دوم دردستور کار داریم که نخستین برنامه ها در ابتدای سال اینده شروع می شود.

وی افزود: در حوزه مهمانان شهر تهران کارهای خوبی انجام شده است امسال توجه ویژه ای در این زمینه داشتیم در مناطق 4 ،13 ، 9،21،20، 15،18 و 22 مکانهای مختلفی را برای اسکان مهمانان شهرهای دیگر در نظر گرفته ایم.

عبداللهی گفت: در حوزه گردشگری تهران تورهای یک روزه و نیمروزه پیش بینی شده است. در همین راستا کارتی به نام تهران کارت نیز پیش بینی شده است که به خانواده ها تقدیم می شود که انها می توانند از مترو و بی آر تی رایگان استفاده کنند.

کد N186719

وبگردی