آفتاب

سفیر ایران در مسکو به آستارخان روسیه سفر کرد

سفیر ایران در مسکو به آستارخان روسیه سفر کرد

مهدی سنایی، سفیر ایران در فدراسیون روسیه به منظور گسترش همکاری‌های استانی دو کشور، به بندر آستارخان روسیه سفر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سفیر ایران در مسکو در این سفر با استاندار آستارخان، سایر مقامات محلی و تجار ایرانی مستقر در آن استان دیدار می کند و ضمن گفت وگو و تبادل نظر درباره راه های گسترش همکاری های تجاری و رفع موانع و محدودیت های موجود، از اسکله های فعال در آستاراخان که در زمینه صادرات و واردات کالا از ایران فعالیت می کنند، بازدید می کند.

استان آستاراخان به دلیل موقعیت جغرافیائی در ساحل دریای خزر، بزرگترین بندر فعال روسیه با ایران است و کالاهایی مانند چوب، کک، فولاد و غلات را به ایران صادر می کند و متقابلا سیمان، کالاهای مصرفی و برخی محصولات تولیدی ایران را وارد می کند.

در چارچوب روابط استانی، همکاری های نزدیکی بین استان آستاراخان با استان های گیلان، مازندران و خوزستان برقرار شده و اخیرا نیز وزیر ارتباطات و اقتصاد خارجی این استان، از استان های گیلان و مازندران بازدید داشته است. قرار است نشست اتاق های بازرگانی مناطق حاشیه دریای خزر و همچنین اجلاس سران خزر در سال آینده شمسی در این شهر برگزار شود.

ایران در این استان دارای سرکنسولگری بوده و در حال حاضر بیش از 150 شرکت ایرانی در شهر آستاراخان فعال می باشند. تبادلات تجاری آستاراخان با ایران بالغ بر 250 میلیون دلار است.

انتهای پیام

کد N186683

وبگردی