آفتاب

هند گره زدن سرنوشت هواپیمای مالزیایی به حادثه 11 سپتامبر را رد کرد

هند گره زدن سرنوشت هواپیمای مالزیایی به حادثه 11 سپتامبر را رد کرد

وزیر خارجه هند گزارشها درباره ربودن هواپیمای مسافربری مالزی به شیوه حادثه 11 سپتامبر را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه خبری "سی ان ان-آی بی ان" به نقل از سلمان خورشید گزارش داد هند نشانه ای مبنی بر اینکه اسلامگراهای سلفی تندرو مالزیایی احتمالا هواپیمای مفقود شده را به شیوه حادثه 11 سپتامبر ربوده اند، دریافت نکرده است.

وزیر خارجه هند با اشاره به تلاشهای کشورش برای یافتن هواپیمای مالزیایی و استفاده از ناوها، تجهیزات و دیگر کشتی ها در این زمینه گفت: تمام تلاش خود را برای یافتن هواپیمای مفقود شده بکار گرفتیم اما پس از آنکه کوالالامپور خواستار توقف عملیات ردیابی در این مناطق شد، آن را متوقف کرده اما ممکن است این عملیات به زودی از سرگرفته شود.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که گزارشهایی مبنی بر ربوده شدن این هواپیما برای انجام عملیات انتحاری همزمان با قطع عملیات جستجوی نیروهای هوایی و دریایی هند در جزایر آندامان و نیکوبار در غرب خلیج بنگال برای یافتن پروازشماره ام.اچ 370 مالزی منتشر شد.

در همین حال روزنامه تایمز آو ایندیا با استناد به اظهارات استروب تالبوت معاون وزیر خارجه آمریکا در دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت با توجه به حجم سوخت و برد پرواز ام.اچ 370 پیش بینی می شود که عده ای این هواپیما را برای انجام حمله ای مشابه حادثه 11سپتامبر در شهری در هند ربوده اند.

پس از آنکه "نجیب عبدالرزاق" نخست وزیر مالزی اعلام کرد احتمال از کار انداخته شدن دستگاه‌های ارتباطی هواپیما از داخل خود هواپیما وجود دارد، رسانه ها گزارش دادند چهار تبعه مالزی که احتمال می رود از اعضای القاعده باشند، در پی ربودن هواپیما و انفجار برج های دوقلوی شرکت پتروناس در کوالالامپور پایتخت مالزی بودند.

کد N186503

وبگردی