آفتاب
سلیمانی در تذکر شفاهی:

دانشگاه آزاد لقمه بزرگی است کسی به راحتی نمی تواند آن را قورت دهد/ توزیع سبد کالا آبروریزی بود

دانشگاه آزاد لقمه بزرگی است کسی به راحتی نمی تواند آن را قورت دهد/ توزیع سبد کالا آبروریزی بود

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: دانشگاه آزاد سرمایه ملی و لقمه بزرگی است که کسی نمی تواند به راحتی آن را قورت دهد، دانشگاه آزاد متعلق به هیات موسس آن نیست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در تذکر شفاهی با اشاره به اینکه وضعیت معیشتی مردم آن طور که باید مورد رضایت نیست، گفت: دولت باید بیش از این تحرک کرده و باور کند که گرانی کمرشکن است، به فریاد مردم ضعیف برسد.

وی افزود: بانک ها از دادن وام های خود به مردم کوتاهی می کنند و صف های طولانی در این زمینه به وجود آمده است، نرخ سود بانکی افزایش یافته و برخی بانک ها به آن دامن زده اند که دولت به خصوص در  این باره وارد عمل شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: اگرچه دادن سبد کالا خوب بود اما شیوه انجام آن مایه آبروریزی بود، امیدوارم سبد دوم کالا با شیوه بهتر، مناسب تر و زودتر انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد مربوط به مردم و اموال آن نیز مربوط به مردم است، گفت: به نظر می رسد برخی برای اموال دانشگاه آزاد دندان تیز کردند و این گونه عنوان می کنند که این اموال متعلق به آنان است اما دولت نباید با آنها همراه شده و کاری کند که توهم ایجاد شود برای عده ای که در انتخابات کمک کردند و دولت در برابر آنها کوتاه می آید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: دانشگاه آزاد سرمایه ملی و لقمه بزرگی است و کسی به راحتی نمی تواند آن را قورت دهد، دانشگاه آزاد متعلق به هیات موسس نیست.

سلیمانی همچنین خطاب به وزیر علوم گفت: وزیر علوم دست از تخریب شرایط مطلوب علمی و پژوهشی دانشگاه ها برداشته و فضایی مهیا شود که سرور و شادی به دانشگاه ها برگردد.

وی همچنین با اشاره به سفر میهمانان خارجی به کشورمان و دیدار با فتنه گران گفت:  به نظرم وزیر اطلاعات و خارجه هیچ کاره هستند، از سربازان گمنام امام  زمان می خواهیم کمک کنند و مثل گذشته از استقلال کشور جانانه حمایت کرده و نگذارند ناکامان و بی عرضگان بر کشور صدمه وارد کنند.

این نماینده مجلس با اشاره به تحریف اسناد مربوط به امام خمینی(ره) از سوی موسسه حفظ و نشر آثار امام گفت: موسسه حفظ و نشر آثار امام (ره) و یادگار او باید توجه ویژه کنند که در این انحراف مشارکت نکرده و دست کسانی که می خواهند انحراف ایجاد کنند را قطع نمایند.

وی در پایان با اشاره به وجود برخی مدیران پرخرج در دستگاه های دولتی خاطرنشان کرد: در آستانه عید مدیران پرخرج به درد ملت نمی خورند باید این مدیران از کار برکنار شوند.

کد N186354

وبگردی