آفتاب

در آخرین نطق لاریجانی پیش از تعطیلات مطرح شد: مجلس در سال 92 چه اقداماتی انجام داد؟

در آخرین نطق لاریجانی پیش از تعطیلات مطرح شد: مجلس در سال 92 چه اقداماتی انجام داد؟

علی لاریجانی امروز در آخرین نطق خود در سال 92 مهمترین اقدامات مجلس در سال گذشته را برشمرد.

به گزارش خبرآنلاین علی لاریجانی رئیس مجلس در جلسه علنی امروز مجلس گفت: لازم است در پایان سال به نکاتی اشاره کنم که از جمله آن این است که در سال گذشته مجلس شورای اسلامی همت بسیار زیادی به خرج داد تا پس از حماسه سیاسی تا نهایت حمایت را از دولت جدید داشته باشد.

لاریجانی افزود: مجلس شورای اسلامی در اولین گام برای حمایت از دولت یازدهم بررسی سوابق و تجربیات وزرای هیات دولت را در دستور کار خود قرار داد از این‌رو با بررسی و کاوش دقیق در مجلس رویکرد حمایتی قوه مقننه در رأی اعتماد به وزرا به طور کامل مشهود بود.

اهم سخنان رئیس مجلس در ادامه می آید:

*تایید وزرا و دادن رأی اعتماد به آنان گام مهمی بود که مجلس در راستای کمک به دولت یازدهم برداشت.

*رویکرد مجلس در سال 92 به طور کامل در جهت حمایت از منافع کشور بوده است.

* گام بعدی مجلس در سال 92 در مورد لایحه بودجه و بررسی آن بود که وقت بسیاری از مجلس و نمایندگانی که بر روی هم رفته از لایحه بودجه که در موعد مقرر نیز تحویل قوه مقننه شد، با یک رویکرد حمایتی برپایه حمایت از تولید کشور تنظیم شد که این گام بسیار مهمی بود.

* مجلس کار مهم و مستمر را در طول سال 92 انجام داد که آن صیانت از حقوق ملت به ویژه در مقابل گردن‌کلفتان بین‌المللی که با موضع‌گیری‌های نمایندگان، بیانیه و نطق‌های آنان صورت گرفت.

* می‌دانم که در سال 92 سیاست‌های رهبری معظم انقلاب در راستای اقتصاد مقاومتی را نصب‌العین فعالیت‌های خود قرار دادند و از همین پایان سال کمیسیون‌ها فعال شده و در سال آینده فعالیت نمایندگان در همین راستا شکل خواهد گرفت.

*امید است نمایندگان ما را برای اینکه گاهی مجبور بودیم سخت‌گیری کنیم ببخشند، چرا که دلیل سخت‌گیری‌ها جلو بردن کارها بوده، لذا اگر بدی از ما دیده شده به بزرگی خویش ببخشند که بخشش از بزرگان است

2929

 

 

کد N186333

وبگردی