آفتاب

قاچاقچی مالزیایی به همراه همسرش در اندونزی دستگیر شد

قاچاقچی مالزیایی به همراه همسرش در اندونزی دستگیر شد

کوالالامپور – ایرنا – یک شهروند مالزیایی به دلیل حمل یک کیلوگرم مواد مخدر متامفتامین به استان ˈکالیمانتان شرقیˈ در اندونزی دستگیر شد.

به گزارش ایرنا، رسانه های مالزی طی سال های اخیر سعی در بزرگ کردن جرایم اتباع خارجی در این کشور دارند و پس از دستگیری هر فرد خلافکار خارجی آن را به عنوان تیتر اول و یا خبر مهم منتشر می کنند.

خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا) روز دوشنبه به نقل از آژانس مبارزه با مواد مخدر این کشور اعلام کرد که این فرد مالزیایی با دو همدست اندونزیایی خود بازداشت شده است.

همدستان اندونزیایی این شهروند مالزیایی نیز که گفته می شود به احتمال زیاد یک فرد نظامی است با حدود 300 کیلوگرم مواد روان گردان شیشه موفق به فرار از دست پلیس اندونزی شده است.

پلیس اندونزی معتقد است این افراد اعضای سندیکای بین المللی قاچاق مواد مخدر بوده اند.

این فرد مالزیایی که با همسر خود اقدام به حمل موادمخدر کرده بود از هنگام ترک مالزی تحت نظارت پلیس قرار داشته است.

وی چندین دفعه هتل محل اقامت خود را تغییر داده تا اینکه در نهایت یک خریدار خوب برای مواد خود پیدا کرده بود.

این فرد مالزیایی که با عنوان ˈاس.اف الیاس آرˈ نام برده شده پس از دستگیری گفت که ماده مخدر متامفتامین در مالزی هرکیلو حدود 140 هزار رینگیت (42 هزار و 721 دلار) است که می توان آن را به قیمت یک میلیارد و 200 میلیون روپیه اندونزی (106 هزار و 800 دلار در اندونزی) فروخت.

براساس آمار رسمی دولت مالزی و برخلاف باور جامعه، بیش از 80 درصد جرایم در این کشور توسط شهروندان مالزیایی صورت می گیرد.

پلیس مالزی در مواردی اعلام کرده است شهروندان مالزیایی به عمد و با تقلید لهجه تلاش می کنند خود را افراد خارجی و شهروند اندونزیایی قلمداد کرده و اعمال خلاف انجام دهند.

آساق**د.م**1611
کد N186284

وبگردی