آفتاب

رییس دوما: همه پرسی کریمه رویداد مهم تاریخی برای روسیه بود

رییس دوما: همه پرسی کریمه رویداد مهم تاریخی برای روسیه بود

مسکو- ایرنا- سرگئی نارشکین رییس مجلس دومای روسیه اعلام کرد: همه پرسی استقلال منطقه کریمه از اوکراین و الحاق آن به روسیه، رویداد مهم تاریخی برای این کشور است.

به گزارش ایرنا، نارشکین روز دوشنبه در گفتگو با کانال اول تلویزیون روسیه با بیان این که ارقام مربوط به همه پرسی کریمه گویای واقعیت هاست، اظهار داشت: میزان حضور مردم در این همه پرسی بسیار بالا و بی سابقه بود.

وی افزود: مقایسه این ارقام با میزان حضور رای دهندگان در انتخابات پارلمانی سال 2012 اوکراین که 49 درصد بود، واقعیت ها درمورد همه پرسی کریمه را به خوبی بیان می کند.

همه پرسی برای استقلال منطقه کریمه از اوکراین روز یکشنبه برگزار شد و 6/96 درصد شرکت کنندگان در همه پرسی به استقلال این منطقه از اوکراین و الحاق آن به روسیه رای دادند.

رییس مجلس دوما با اشاره به حضور شماری از نمایندگان این مجلس در کریمه به عنوان ناظر در همه پرسی گفت: مردم با روحیه بالا در همه پرسی شرکت کردند و بویژه افراد مسن با اشک شادی برگه ها را در صندوق می ریختند.

نارشکین افزود: 23 سال پس از استقلال اوکراین برای مردم کریمه دوره انتظار بود.

وی ادامه داد: آنچه که مربوط به روسیه می شود متاسفانه باید اذعان کنیم از سال 1991 فقط قلمرو و جمعیت کشور را از دست می دهیم و سرانجام برای نخستین بار پس از سال 1945 بخشی از جمعیت روسیه را به کشور بازمی گردانیم و به همین دلیل همه پرسی کریمه یک روز تاریخی و به یادماندنی برای روسیه بود.

اروپام/2242**518** 1337
کد N186281

وبگردی