آفتاب
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی:

ورزش باستانی در رشد ابعاد روحانی و جسمانی ورزشکاران نقش مهمی دارد

ورزش باستانی در رشد ابعاد روحانی و جسمانی ورزشکاران نقش مهمی دارد

آذربایجانشرقی ۷ زورخانه در سراسر استان دارد و ۶ زورخانه نیز در شهرهای اهر، سراب، بناب، ملکان، میانه و مراغه با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد در حال ساخت است که به امید خداوند متعال و حمایتهای مسئولین و شخص استاندار آذربایجانشرقی تا پایان سال ۹۳ به بهره برداری خواهد رسید.

ایلنا: مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی گفت: ورزش باستانی و زورخانه‌ای در رشد ابعاد روحانی و جسمانی ورزشکاران نقش مهمی دارد.
به گزارش خبرنگار ایلنا سید محمد شروین اسبقیان، در آیین افتتاح سالن ورزش باستانی و کشتی پهلوانی حضرت ابولفضل العباس (ع) ارم تبریز افزود: ورزش باستانی و پهلوانی تنها بازوی توسعه فرهنک و منش پهلوانی در تمامی ورزشهاست و ترویج منش پهلوانی حضرت علی (ع) مشکلات ورزش را برطرف می‌کند.
وی اخلاق را در ورزش بسیار مهم و ضروری دانست و افزود: ورزشکاران ایران اسلامی با برخورداری از اخلاق، معرفت، اخلاص و عزت در مسابقات ورزشی خوش درخشیده‌اند و برای اعتلای نام انقلاب اسلامی تلاش کرده‌اند.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی خاطرنشان کرد: ورزشکاران به تاسی از رفتار و فرمایشات مولای متقیان حضرت علی (ع) می‌توانند با ترویج موضوعات اخلاقی و منش پهلوانی در ورزش بسیاری از مشکلات ورزش را حل کنند.
اسبقیان افزود: ورزش یک نوع ریاضت بوده و باید توجه شود تا در ورزش هم علاوه بر قهرمانان، پهلوانان نیز تربیت شوند.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی با تأکید بر رسیدن به حقیقت نفس گفت: حضرت علی (ع) محور حق بودند و زمانی که درب خیبر را از جا کندند آن را امری الهی دانستند لذا قدرت زمانی مفید است که در خدمت معنویت درآید.
اسبقیان با اشاره به اینکه هدف اساسی ورزش تقویت قوای جسمی و روحی است، تصریح کرد: رشد و کامل شدن ورزش نیز باید در هر دو بعد جسمی و روحی صورت پذیرد.
وی ادامه داد: الگوسازی و جهت‌دهی به رفتار ورزشکاران قهرمان به سمت ورزشکارانی بااخلاق، مؤمن، تکلیف‌گرا، بصیر، ولایت‌مدار و پهلوان دستاورد تاسی بر حضرت علی (ع) است وی گفت: ورزش یک ابزار مهم تربیتی است و با استفاده از ورزش امروز می‌توان اسلام ناب محمدی را در جهان گسترش داد و ایران می‌تواند پرچم‌دار این حرکت باشد.
وی خاطرنشان کرد: تمام بشریت و با تمام جایگاه به مفهوم واقعی عاجز درک واقعی شخصیت حضرت علی (ع) هستند.
اسبقیان افزود: امیر مومنان حضرت علی (ع) مظهر تقوا، دینداری، پهلوانی، مردانگی و قدرت بوده همواره در هر جایگاه و مکان تاثیرگذار و سرنوشت ساز بوده و به قصد غربت و برای رضای خداوند متعال گام برداشته است.
وی افزود: شاکریم که به وعده خود در افتتاح این سالن به جامعه ورزشهای باستانی داده بودیم محقق شد و امروز شاهد افتتاح سومین زورخانه و سالن باستانی تحت پوشش هیات ورزشهای بستانی و اداره کل ورزش و جوانان استان هستیم.
اسبقیان تصریح کرد: آذربایجانشرقی ۷ زورخانه در سراسر استان دارد و ۶ زورخانه نیز در شهرهای اهر، سراب، بناب، ملکان، میانه و مراغه با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد در حال ساخت است که به امید خداوند متعال و حمایتهای مسئولین و شخص استاندار آذربایجانشرقی تا پایان سال ۹۳ به بهره برداری خواهد رسید.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی با اشاره به اهمیت ورزش باستانی از نگاه مقام معظم رهبری افزود: بر اساس رهنموهای مقام معظم رهبری که ورزش باستانی را نه تنها یک ورزشی بلکه یک تاریخ و یک فرهنگ دانسته‌اند و در راستای اجرای سیاستهای وزارت ورزش و جوانان در امر توسعه این رشته در تمامی رقابت‌ها و افتتاح‌ها ارجای مراسم باستانی اجباری و الزامی بوده تا با این روش جایگاه این رشته دینی و ملی را در جامعه توسعه دهیم.
لازم به ذکر است با حضور سعید شبستری معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجانشرقی، اسماعیل‌زاده مدیر کل امور اجتماعی استانداری، شهرتی فرماندار شهرستان تبریز، مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی و جمعی از پیشکسوتان ورزش باستانی و کشتی پهلوانی تبریز، سالن ورزش باستانی و کشتی پهلوانی حضرت ابولفضل العباس (ع) ارم تبریز افتتاح شد.
سالن ورزش باستانی و کشتی پهلوانی حضرت ابولفضل العباس (ع) ارم تبریز در زمینی به مساحت ۸۰۰ متر مربع با هزینه‌ای بالغ بر ۹ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال احداث و به بهره برداری رسید.
در آیین افتتاح سالن ورزش باستانی و کشتی پهلوانی حضرت ابولفضل العباس (ع) ارم تبریز، گروه ورزش باستانی و زورخانه‌ای نیز به اجرای مراسم پرداختند.
همچنین تندیس ویژه ورزش باستانی و زورخانه‌ای به سعید شبستری معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجانشرقی در آیین افتتاح سالن ورزش باستانی و کشتی پهلوانی حضرت ابولفضل العباس (ع) ارم تبریز اهداء شد.

کد N186023

وبگردی