آفتاب

انتقاد نماینده ارومیه به گزارش کمیسیون اصل 90 بدلیل اعلام نشدن اسامی واردکنندگان خودرو

انتقاد نماینده ارومیه به گزارش کمیسیون اصل 90 بدلیل اعلام نشدن اسامی واردکنندگان خودرو

تهران - ایرنا - نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از گزارش کمیسیون اصل 90 در مورد وضعیت خودروهای وارداتی به دلیل اعلام نشدن اسامی واردکنندگان خودرو به کشور انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «نادر قاضی پور» در ادامه جلسه علنی روز دوشنبه مجلس، پس از قرائت گزارش این کمیسیون درمورد وضعیت خودروهای وارداتی در تذکر و اخطاری با استناد به اصل سوم قانون اساسی و بند 12 آیین نامه داخلی مجلس اظهارداشت: متاسفانه در این گزارش اسامی واردکنندگان خودروهای میلیاردی ذکر نشده است.

وی این گزارش را ناقص دانست و یادآور شد: در این گزارش باید نام افرادی که حقوق ملت را ضایع کرده اند نیز آورده می شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین در تذکر دیگری گفت: در بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم بخش کشاورزی و کشاورزان مورد توجه قرار گرفت اما درباره کارکنان دولت هیچ تصمیمی اتخاذ نشده است و ما نمایندگان مجلس وظیفه داریم که از معیشت کارکنان دولت حمایت کنیم.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به این تذکر قاضی پور اظهارداشت: در بندهای ارجاع شده از لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم به کمیسیون اقتصادی بحث معیشت کارکنان نیز مورد توجه قرار می گیرد.

کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گزارش خود در مورد وضعیت خودروهای وارداتی که امروز در صحن علنی مجلس قرائت شد، اعلام کرد: صحت وجود رانت و اختلاف قیمت فاحش در بازار آزاد نسبت به قیمت مصوب فروش، به نفع واسطه ها، تضییع بیت المال و حقوق مصرف کنندگان در بازار خودروهای وارداتی مورد تایید است که مقرر شد مدیران خاطی دستگاه های مرتبط به قوه قضاییه معرفی شوند.

سیام(3)**9103**9132**1336
کد N186008

وبگردی