آفتاب
آخرین نطق لاریجانی در سال 92

صیانت از حقوق ملت در سال 92/پیگیری اقتصاد مقاومتی در سال 93

صیانت از حقوق ملت در سال 92/پیگیری اقتصاد مقاومتی در سال 93

رئیس مجلس شورای اسلامی در آخرین نطق خود در سال 92 با بیان اینکه امروز آخرین جلسه‌ی مجلس در سال 92 است، گفت که مجلس همواره از حقوق ملت به عنوان کار مهم و مستمری صیانت کرده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از قرائت گزارش کمیسیون اصل 90 در مورد وضعیت خودروهای وارداتی در صحن علنی امروز دوشنبه گفت: از کمیسیون اصل 90 که این گزارش دقیق و به موقع را ارائه کرد تشکر می‌کنم حتما از بخش‌های مختلف می‌خواهیم به پیشنهادات و نظرات کمیسیون توجه کرده و برای اصلاح وضعیت تلاش کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی به بررسی لایحه اصلاح مالیات‌های مستقیم در مجلس اشاره و اظهار کرد: از آنجا که در هفته جاری سه جلسه مستمر و متمرکز برای بررسی لایحه اصلاح قانونی‌های مالیات‌های مستقیم برگزار شد کار زیادی را بر دوش نمایندگان گذاشتیم. لذا جلسه سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری را نخواهیم داشت.

وی افزود: طبق آیین نامه باید این جلسات به صورت پشت سر هم و منظم برگزار می‌شد ولی باز هم از نمایندگان که برنامه‌هایشان را برای حضور در این جلسات منظم کردند قدردانی می‌کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به نمایندگان گفت: بنده ملاقاتی را دارم به همین دلیل مجبورم که از محضر شما مرخص شوم البته تا آخر وقت چهارشنبه در مجلس هستم اما چون ممکن است دیگر در محضر همه نمایندگان تا سال آینده نباشم پیشاپیش سال نو را به همه همکاران تبریک گفته و آرزوی توفیق به همه‌ی دوستان را دارم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه به بیان نکاتی در مورد اتفاقات سال جاری پرداخت و گفت: در سالی که گذشت مجلس همت زیادی به خرج داد که بعد از حماسه سیاسی در کشور و انتخابات ریاست جمهوری از دولت جدید حمایت کند تا دولت جدید در کارش موفق باشد.

لاریجانی افزود: بر این اساس در اولین گام که رئیس جمهور وزرای هیات دولت را معرفی کرده است با بررسی و کاوش دقیق رویکرد حمایتی‌اش را در رای اعتماد به وزراء نشان داد که این گام مهمی بود که مجلس کمک کرد تا دولت جدید در کار خودش مستقر شود.

به گزارش ایسنا تعدادی از نمایندگان با حضور در جایگاه هیات رئیسه پشت لاریجانی جمع شده بودند که لاریجانی خطاب به این نمایندگان گفت: که دوستان یک لحظه اجازه بدهید و این صندلی ما را ...

لاریجانی به نمایندگان گفت که از این طریق کسی به چیزی نخواهد رسید!

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش با تاکید بر این که مجلس رویکرد دقیقی را بر اساس منافع ملی کشور دنبال می‌کند گفت: گام بعدی مجلس در مورد لایحه بودجه بود که وقت زیادی را از مجلس گرفت.

وی افزود: دولت لایحه بودجه را سر موقع به مجلس ارائه کرد و مجلس کمیسیون و کمیسیون‌های تخصصی تلاش زیادی کردند تا با رویکرد حمایتی به تولید کشور بودجه را تنظیم کنند که این کار بسیار مهمی بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر این که مجلس کار مستمر صیانت از حقوق ملت را همواره انجام داد گفت: نمایندگان با موضع‌گیری‌ها، بیانیه‌ها و نطق‌هایشان از حقوق ملت درمقابل گردن کلفت‌های بین‌المللی صیانت کرد که این کار مهم و ارزشمندی بود.

وی از درایت و دقت نظر نمایندگان در سال 92 قدردانی کرد و گفت که می‌دانم که با پشتکار بیشتری سیاست‌های مقام معظم رهبری را در اقتصاد مقاومتی در سال 93 نصب‌العین فعالیت‌های خود قرار می‌دهیم.

به گفته‌ی لاریجانی در پایان سال 92 کمیسیون‌ها برای اجرای سیاست‌های رهبر معظم انقلاب در مورد اقتصاد مقاومتی فعال شدند و مطمئنا از سال آینده نیز با همین رویکرد فعالیت‌های نمایندگان شکل خواهد گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین برای همه‌ی نمایندگان در سال آینده آرزوی توفیق کرد و ابراز امیدواری نمود که اگر سفری در این ایام انجام می‌شود با سلامتی همراه باشد.

لاریجانی خطاب به نمایندگان گفت: اگر گاهی مجبور بودیم در اداره‌ی مجلس سخت گیری کنیم عذرخواهی می‌کنم چون باید کار را جلو می‌بردیم و اگر بدی از ما دیدید بگذرید که گذشت از بزرگان پسندیده است.

به گزارش ایسنا، در این هنگام لاریجانی صحن علنی را ترک کرد و به جای او حجت‌الاسلام ابوترابی فرد بر روی صندلی ریاست نشست.

انتهای پیام

کد N185922

وبگردی