آفتاب

نخست وزیراسترالیا ناپدیدشدن هواپیمای مالزی را رویدادی اسرارآمیزخواند

نخست وزیراسترالیا ناپدیدشدن هواپیمای مالزی را رویدادی اسرارآمیزخواند

تهران- ایرنا- نخست وزیر استرالیا روز دوشنبه با اعلام این مطلب که هیچگونه اطلاعاتی دال برنزدیک شدن هواپیمای خطوط هوایی مالزی به حریم هوایی کشورش یافت نشده است، مفقود شدن هواپیمای بوئینگ ˈام اچ 370ˈ مالزی را رویدادی بسیار اسرارآمیز خواند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ˈتونی ابوتˈ نخست وزیراسترالیا این اظهارات را پس از آن عنوان کرده است که دولت مالزی روز گذشته اعلام کرد تحقیقات حاکی ازاین است که هواپیمای مفقود شده خطوط هوایی این کشور پس از تغییر مسیر برنامه ریزی شده آن، چندین ساعت به سمت شمال درجهت آسیای مرکزی و یا جنوب اقیانوس هند پرواز کرده است.

ابوت که درگفت و گو با خبرنگاران سخن می گفت، درپاسخ به این پرسش که آیا هواپیمای مذکور به استرالیا و مرزهای دریایی آن با اقیانوس هند درغرب این کشور نزدیک شده است یاخیر، گفت هیچ اطلاعاتی دراین زمینه دریافت نشده است.

وی افزود: بااین حال تمامی بخش ها درکشورش درحال فعالیت درزمینه هرگونه کمک احتمالی جهت یافتن اطلاعاتی هستند که بتواند به حل این مساله بسیار اسرارآمیز کمک کند.

نخست وزیراسترالیا گفت که دو فروند هواپیمای شناسایی ˈاوریونˈ این کشور در کار تجسس هواپیمای مفقود شده مالزی شرکت داشته است که هم اکنون یکی ازاین هواپیماها به جستجو در اقیانوس هند می پردازد .

وی گفت که ناپدید شدن این هواپیما بسیار اسرارآمیز است و نشان می دهد که باید اقداماتی درزمینه ردیابی و پیگیری مسیر هواپیماها صورت گیرد.

براساس این گزارش، شش نفر از اتباع استرالیایی در بین 239 مسافر و خدمه هواپیمای خطوط هوایی مالزی هستند که در تاریخ 8 مارس (17 اسفند) در مسیرهوایی شلوغ جنوب شرق آسیا ناپدید شد و تلاشها برای یافتن اطلاعاتی در باره سرنوشت هواپیمای مذکور تاکنون بی نتیجه مانده است.

آساق 1450**1577
کد N185767

وبگردی