آفتاب

چین: آمریکا با تهدید روسیه قادر به حل بحران اوکراین نیست

چین: آمریکا با تهدید روسیه قادر به حل بحران اوکراین نیست

پکن - ایرنا - یک نشریه چینی روز دوشنبه نوشت که آمریکا با تهدید و تحریم روسیه نمی تواند بحران اوکراین را حل و فصل کند.

به گزارش ایرنا، ˈگلوبال تایمزˈ از نشریات ارگان حزب حاکم چین ، نوشت: وقایع ماه های گذشته نشان می دهد که آمریکا از انقلاب مخملین اوکراین علیه روسیه حمایت می کند.

گلوبال تایمز نوشت: غرب باید بداند با این حمایت ها و تهدیدها نمی توان ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه را ترساند.

این روزنامه افزاد: آمریکا ذهنیت جنگ سرد و حرکت های تحریک آمیز خود را در بحران اوکراین در پیش گرفته است .

این نشریه تهدید آمریکا به تحریم روسیه و افزودن بر فشارها بر این کشور در جامعه بین المللی را مصداق اشتباهات تاریخی واشنگتن می داند که در قبال روسیه نتیجه نخواهد داد.

گلوبال تایمز تصریح کرد : آمریکا باید می دانست که روسیه به مداخله آن کشور در اوکراین واکنش جدی نشان خواهد داد.

این روزنامه ضمن دفاع از رای ممتنع چین به قطعنامه اخیر شورای امنیت در برابر اوکراین، نوشت: اکنون مهم این است که آمریکا و روسیه با درایت با بحران روبرو شوند تا دو کشور رودرروی یکدیگر قرار نگیرند.

گلوبال تایمز نوشت: زمانی که شوروی از هم پاشید و برخی از کشورهای اروپای شرقی به سمت غرب رفتند این روسیه بود که فشار زیادی متحمل شد و آمریکایی ها فقط در اندیشه تامین منافع خود از این روند بودند.

ˈناتو در سال 1999 میلادی نزدیک به 70 روز یوگسلاوی را هدف حملات هوایی قرار داد بی آنکه از شورای امنیت ماموریت داشته باشد. این نشان می دهد که غرب همواره اشتباهات زیادی در قبال بحران های بین المللی مرتکب شده و از انقلاب های مخملین حمایت کرده استˈ.

گلوبال تایمز نوشت: آمریکا در قبال دیگر مناطق جهان هم اینگونه رفتار می کند برای مثال آنها می دانند تبت جزو چین است اما بعضا می کوشند تا این منطقه خودمختار را یک کشور معرفی کنند.

ˈتغییر مواضع روسیه در قبال اوکراین و کریمه نیز به تغییر سیاست های غرب بستگی دارد. به هر صورت نباید فراموش کرد منطقه کریمه زمانی از آن روسیه بوده است. تحریم و فشار و حمله نظامی نیز سیاست جنگ سرد آمریکاست اما روس ها اینک در برابر این فشارها سینه سپر کرده اند و پوتین ضربه متقابل را وارد خواهد کرد.ˈ

آساق ** 2100 ** 1611
کد N185762

وبگردی