آفتاب

نتایج اولیه همه پرسی در شبه جزیره کریمه

  نتایج اولیه همه پرسی در شبه جزیره کریمه

نتایج اولیه همه پرسی در شبه جزیره کریمه از موافقت بیشتر مردم این منطقه با الحاق به روسیه حکایت دارد . معاون نخست وزیر کریمه اعلام کرد: ۹۳ درصد شرکت کنندگان در همه پرسی پیوستن این منطقه به روسیه رای مثبت دادند.

 

به گزارش آفتاب به نقل از   پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نتایج رسمی این همه پرسی چند روز دیگر اعلام خواهد شد. هزاران نفر از مردم کریمه با حضور در خیابانها پیوستن به روسیه را جشن گرفتند.

نتایج اولیه همه پرسی در شبه جزیره کریمه اعلام شد : 93 درصد به الحاق به روسیه رای دادند

نخست وزیر کریمه با استقبال از تصمیم تاریخی مردم این شبه جزیره اعلام کرد : مجلس امروز برای رای گیری درباره نتایج همه پرسی نشست فوق العاده برگزار می کند.
سرگئی آکسیونوف همچنین از سفر هئیتی از مجلس کریمه به مسکو برای بررسی چگونی پیوستن به روسیه خبر داد.در پی برگزاری همه پرسی در کریمه هزاران نفر از هواداران روسیه در شرق اوکراین هم برگزاری همه پرسی برای پیوستن به روسیه را خواستار شدند.

نتایج اولیه همه پرسی در شبه جزیره کریمه اعلام شد : 93 درصد به الحاق به روسیه رای دادند
همزمان آمریکا و اتحادیه اروپا این همه پرسی را مغایر با قانون اساسی اوکراین و قوانین بین الملل دانستند و و آن را رد کردند . رئیس جمهور آمریکا در گفتگوی تلفنی با همتای روسی خود  ، مخالفت واشنگتن را با نتایج همه پرسی شبه جزیره کریمه  اعلام کرد و هشدار داد : روسیه هزینه این اقدام  را خواهد پرداخت .

رئیس جمهور روسیه نیز در این گفتگوی تلفنی تاکید کرد : همه پرسی استقلال کریمه مطابق با معیارهای بین المللی و منشور سازمان ملل برگزار شد. ولادیمیر پوتین گفت : همه پرسی کریمه مطابق با معیارهای بین المللی و منشور سازمان ملل از جمله با مورد همه پرسی کوزوو مطابقت کامل داشت.  انگلیس نیز همه پرسی کریمه را تمسخر دموکراسی و نقض قانون اساسی اوکراین نامید. اتحادیه اروپا  پیش از این تهدید کرده بود : در صورت برگزاری همه پرسی در کریمه ، بلافاصله تحریم هایی علیه روسیه اعمال خواهد شد .
کد N185693

وبگردی