آفتاب

کشیش کلیسا: ایران محلی امن برای تمام اقلیتهای دینی و مذهبی است

کشیش کلیسا: ایران محلی امن برای تمام اقلیتهای دینی و مذهبی است

ارومیه - ایرنا - کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه ضمن محکوم کردن گزارش های دروغین مدعیان حقوق بشر گفت: ایران امن ترین محل برای تمام اقلیت های دینی و مذهبی است.

داریاووش عزیزیان روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: دروغ پردازی های دشمنان ایران برای تفرقه افکنی بین قومیت ها و جدا ساختن آنها از یکدیگر است به همین دلیل هرگاه که توطئه هایشان بی نتیجه می ماند بحث حقوق بشر را مطرح می کنند.

وی اظهار کرد: درحالی ایران متهم به نقض حقوق بشر می شود که در بسیاری از کشورهای جهان گروه های دست نشانده استکبار دست به جنایات هولناکی زده و هزاران انسان را به قتل می رسانند.

کشیش عزیزیان ادامه داد: هیچ کشوری به اندازه ایران در رعایت حقوق اقلیت ها پیشتاز نبوده چنانکه در کشورهای مدعی حقوق بشر حتی کشیشان نمی توانند با لباس رسمی خود در معابر حضور یابند.

وی افزود: در ایران اقلیت های دینی نه تنها از آزادی کامل در اجرای برنامه ها و مراسم مذهبی خود آزادند بلکه حتی کتاب انجیل در مدارس تدریس می شود.

کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه گزارش های دروغین دبیرکل سازمان ملل و گزارشگر ویژه آن را نشانه ضعف و ناتوانی و مهمتر از همه موجب رسوایی قدرت های سلطه بیان کرد.

وی ایران را مهد تعالی، رشد و بالندگی اقلیت های دینی اعلام کرد و افزود: در هیچیک از کشورهای جهان اقلیت های دینی به اندازه ایران از آزادی عمل برخوردار نیستند.

کشیش عزیزیان، قانون اساسی را پشتوانه آزادی اقلیت های دینی و مذهبی اعلام کرد و گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تمهیدات و حمایت های حقوقی بالایی از جمله داشتن نماینده در مجلس شورای اسلامی، تاکید بر آزادی در انجام مناسک و مراسم دینی و فراهم کردن امکانات آموزشی بر اساس تعالیم دینی جهت تسهیل زندگی پیروان اقلیت های دینی در ایران فراهم کرده است.

وی ادامه داد: بدون شک اقلیت های دینی جزو جدایی ناپذیر ملت ایران اسلامی هستند و در تمامی صحنه ها همگام با دیگر هموطنان حضور یافته و برای کشور خود حماسه آفریده اند.

کشیش عزیزیان افزود: بیشتر دولت هایی که نسبت به حقوق اقلیت های دینی و زنان در ایران دغدغه نشان می دهند، کسانی هستند که گروه های تروریستی را برای قتل مسیحیان و مسلمانان تجهیز می کنند.

وی ادامه داد: در کشورهایی مثل سوریه و عراق مسیحیان قربانی جنایات و وحشیگری مدعیان دروغین حقوق بشر می شوند در حالی که در جمهوری اسلامی اقلیت ها از آرامش و امنیت کامل برخوردارند.

وی اضافه کرد: اقلیت های دینی بی اعتنا به چنین گزارش هایی در کمال آرامش و با وحدت و همدلی به زندگی خود ادامه می دهند و هرگز فریب دشمنان را نمی خورند.

8135/581/245
کد N185552

وبگردی