آفتاب
امروز در بروکسل انجام می شود/

نشست اضطراری اتحادیه اروپا درباره کریمه/روسیه در آستانه تحریم

نشست اضطراری اتحادیه اروپا درباره کریمه/روسیه در آستانه تحریم

وزیران امور خارجه 28 کشور عضو اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در بروکسل گردهم می آیند تا موضع این اتحادیه درباره همه پرسی کریمه را مشخص کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدای روسیه، تصویب تحریم علیه روسیه مهمترین محور مذاکرات وزیران امور خارجه 28 کشور عضو اتحادیه اروپا خواهد بود.

بر اساس این گزارش، ورود وزیران خارجه کشورهای اروپایی به بروکسل از صبح امروز آغاز شده و به احتمال زیاد تا عصر امروز نتیجه این نشست مشخص خواهد شد.

نشست اضطراری وزیران خارجه اتحادیه اروپا در پی برگزاری همه پرسی کسب استقلال کریمه از اوکراین، برگزار می شود.

نتایج ابتدایی این همه پرسی حکایت از آن دارد که 96 درصد از مردم این شبه جزیره به استقلال آن از اوکراین رای مثبت داده اند.

در همین رابطه "هرمان ون رمپوی" رئیس شورای اروپا و "خوزه مانوئل بارسو" رئیس کمیسیون اروپا با صدور بیانیه مشترکی اعلام کردند : راه حل بحران اوکراین باید بر اساس اصل حاکمیت، تمامیت ارضی و قانون اساسی این کشور باشد.فقط ار طریق همکاری های دیپلماتیک از جمله مذاکره مستقیم دولتهای اوکراین و روسیه ما می توانیم راه برون رفت از این بحران را بیابیم.

در ادامه این بیانیه آمده است : اتحادیه اروپا مسئولیت ویژه ای درباره صلح، ثبات و موفقیت در قاره اروپا دارد و برای تحقق این موارد از تمام مسیرهای ممکن استفاده می کند.

در تاریخ ششم مارس رهبران اتحادیه اروپا به روسیه هشدار داده بودند در صورت ادامه اقدامات خود درباره کریمه و اوکراین باید منتظر عواقب شدیدی باشد.

کد N185534

وبگردی