آفتاب
مشاور پیشین کرملین

مسکو نمی تواند در برابر بحران اوکراین سکوت کند

مسکو نمی تواند در برابر بحران اوکراین سکوت کند

نیویورک، ایرنا- مشاور پیشین رییس جمهور روسیه به شبکه سی ان ان آمریکا گفت که مسکو دولت جدید اوکراین را غیرقانونی می داند و نمی تواند در برابر جنگ داخلی و بحران عمیق آن کشور سکوت در پیش گیرد.

به گزارش ایرنا الکساندر نکراسوف، مشاور پیشین کرمیلن به تلویزیون سی ان ان آمریکا گفت: مسکو رژیم جدید اوکراین را به رسمیت نمی شناسد و معتقد است که به شکل غیرقانونی قدرت را در کیف به دست گرفته است.

نکراسوف افزود: وضعیت در اوکراین درحال خارج شدن از کنترل بود. روسیه راهی نداشت که در برابر جنگ داخلی اوکراین ساکت بماند، گزینه ای دیگر در برابر پوتین وجود نداشت.

وی گفت: من فکر نمی کنم غرب درباره مساله اوکراین و همه پرسی کریمه یک موضع واحد داشته باشد.

وی تاکید کرد: روند همه پرسی در اوکراین توقف ناپذیر است.

روز گذشته ˈسرگئی لاوروفˈ وزیر امور خارجه روسیه در تماس تلفنی با ˈجان کریˈ همتای آمریکایی خود اعلام کرد: مسکو همه پرسی شبه جزیره خودمختار کریمه را مطابق قوانین بین المللی می داند.

وزارت امور خارجه روسیه همچنین خواستار توقف مقابله مقامات فعلی کی یف با اقدامات خشونت بار گروه های تندرو و فوق ملی گرا علیه جمعیت روس زبان در سراسر اوکراین شد.

مردم شبه جزیره کریمه امروز با شرکت درهمه پرسی سراسری نظر خود را در مورد پیوستن به روسیه اعلام می کنند.

آمریکا و اتحادیه اروپا از قبل این همه پرسی و نتیجه احتمالی آن را غیرقانونی دانسته و روسیه را به دلیل حمایت از آن، به تحریم تهدید کرده اند.

اروپام 2251 **1908
کد N185462

وبگردی