آفتاب
با شمارش 50 درصد برگه ها؛

5/95 درصد شرکت کنندگان در همه پرسی به الحاق کریمه به روسیه رای دادند

5/95 درصد شرکت کنندگان در همه پرسی به الحاق کریمه به روسیه رای دادند

مسکو- ایرنا- رییس کمیسیون برگزاری همه پرسی مجلس کریمه اعلام کرد: با شمارش 50 درصد برگه های همه پرسی استقلال کریمه، 5/95 درصد شرکت کنندگان در همه پرسی به الحاق کریمه به روسیه رای مثبت دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از ایتارتاس، میخاییل مالشوف به خبرنگاران گفت: بیش از 50 درصد برگه ها شمارش شده است و بر اساس نتایج آن 5/95 درصد به الحاق جمهوری خودمختار کریمه به روسیه رای مثبت داده اند.

والری مدودیف رییس کمیسیون انتخاباتی شهر سواستوپل هم به خبرنگاران گفت: 93 درصد از ساکنان سواستوپل (بندر دارای موقعیت ویژه در کریمه) هم در همه پرسی به پیوستن منطقه کریمه به روسیه رای دادند.

بر اساس اطلاعات رسانه های خبری 80 درصد افراد حائز شرایط در همه پرسی کریمه شرکت کردند.

قرار است روز دوشنبه هیاتی عالیرتبه از کریمه به مسکو عازم شود و اسناد الحاق این منطقه به روسیه را تنظیم کند.

همه پرسی ساعت هشت عصر یکشنبه به وقت محلی (10 شب به وقت مسکو) به پایان رسید و در حال حاضر شمارش برگه های اخذ رای در یک هزار و 205 حوزه در مناطق مختلف کریمه جریان دارد.

در برگه های ویژه همه پرسی دو پرسش به زبان های روسی، تاتاری و اوکراینی مبنی براینکه ˈآیا می خواهید جمهوری خودمختار کریمه از اوکراین استقلال بیابد؟ و آیا می خواهید قانون اساسی سال 1992 کریمه احیا شود؟ˈ نوشته شده بود.

بخش عمده جمعیت 2 میلیون و 150 هزار نفری کریمه را روس ها با جمعیت حدود یک میلیون و500 هزار نفر تشکیل می دهند و پس از آنها اوکراینی ها با نزدیک به 450 هزار نفر و تاتارها با حدود 250هزار نفر قرار دارند.

135 ناظر از 23 کشور از جمله روسیه، آمریکا، لهستان، لیتوانی و مغولستان بر جریان برگزاری همه پرسی استقلال کریمه از اوکراین نظارت داشتند.

یک هزار و 240 ناظر محلی نیز از سازمان های فعال در کریمه بر این همه پرسی نظارت کردند.

اروپام/2242**518** 3404
کد N185350

وبگردی