آفتاب

رژیم صهیونیستی وعده از سرگیری انتقال سوخت به غزه را داد

رژیم صهیونیستی وعده از سرگیری انتقال سوخت به غزه را داد

تهران – ایرنا – مقام های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که این رژیم اجازه ازسرگیری انتقال سوخت گازوییل را به باریکه غزه در روز یکشنبه داده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از غزه ، این در حالیست که تنها نیروگاه تولید برق نوار غزه روز شنبه به علت پایان ذخیره سوخت، از کار افتاد.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه گذرگاه کرم شالوم را که برای انتقال کالا به بخش جنوبی نوار غزه مورد استفاده قرار می گرفت، به علت شلیک دهها فروند موشک به فلسطین اشغالی بست.

با بسته شدن این پایانه، انتقال تمامی کالاها از جمله سوخت متوقف و در پی آن نیروگاه برق غزه از روز شنبه از کار افتاد.

یگان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی مسوول گذرگاه های منتهی به نوار غزه در بیانیه ای اعلام کرد که انتقال سوخت از روز یکشنبه از سرگرفته می شود.

بر اساس این بیانیه، 500 هزار لیتر گازوییل و بنزین برای مصرف بخش خصوصی، 160 هزار تن سوخت برای مصرف خانگی و 200 هزار لیتر گازوییل برای فعالیت نیروگاه غزه در روز یکشنبه به این بخش منتقل خواهد شد.

این نیروگاه برق که حدود 30 درصد برق مصرفی نوار غزه را تامین می کند، در اواخر سال 2013 به مدت 50 روز به علت پایان سوخت تعطیل شد، اما از اواخر دسامبر فعالیت خود را از سرگرفت.

به گفته رادیو رژیم صهیونیستی، محموله سوخت احتمالا بعدازظهر روز یکشنبه وارد غزه خواهد شد.

دولت مردمی حماس رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسد و هیچگونه معامله مستقیم با آن ندارد، حکومت خودگردان مستقر در کرانه باختری این سوخت را از رژیم صهیونیستی خریداری و به نوار غزه انتقال می دهد.

مترجمام**1486**1010
کد N185166

وبگردی