آفتاب

معاون وزیر خارجه سوریه:دمشق به تعهدات خود در مورد تسلیحات شیمیایی پایبند است

معاون وزیر خارجه سوریه:دمشق به تعهدات خود در مورد تسلیحات شیمیایی پایبند است

تهران - ایرنا - ˈفیصل مقدادˈ معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد که دمشق به اجرای تعهداتش در خصوص تسلیحات شیمیایی به رغم شرایط سخت موجود پایبند است .

به گزارش خبرگزاری سوریه ˈساناˈ، مقداد در دیدار با سیگرید کاگ رییس هیات مشترک سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی و سازمان ملل یادآورشد:ˈ سوریه در جهت تحقق بخشیدن به تعهدات خود بر اساس توافقنامه ممنوعیت تسلیحات شیمیایی و راههای ادامه همکاری سازنده میان سوریه از یک سو و سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی و سازمان ملل از سوی دیگر به پیشرفت مهمی دست یافته است .

معاون وزیر خارجه سوریه ادامه داد: دمشق با هماهنگی کامل با هیات مشترک و سازمان منع تسلیحات شیمیایی همکاری کرده است اما برخی از کشورها سعی دارند این پرونده را سیاسی کنند.

رییس هیات مشترک سازمان منع گسترش تسلیحات شیمایی و سازمان ملل نیز همکاری سوریه و نتایج به دست آمده در چارچوب تحقق یافتن تعهدات این کشور را ستود و تاکید کرد : جامعه بین الملل پیشرفت به دست آمده در این زمینه را قدر می داند.

کاگ افزود: کمیته یاد شده تمام تلاش خود را برای از بین بردن موانع و همکاری تنگاتنگ با طرف های سوری جهت تحقق هدف مشترک می کند.

خاورم ** 1487 **1010
کد N185153

وبگردی