آفتاب

کریمی قدوسی: بیانیه امروز مجلس در راستای تشویق و بازدارندگی تیم هسته‌یی بود

کریمی قدوسی: بیانیه امروز مجلس در راستای تشویق و بازدارندگی تیم هسته‌یی بود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: اقدام نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رابطه با صدور بیانیه در آستانه مذاکرات ایران و 1+5 در راستای تشویق و بازدارندگی تیم مذاکره‌کننده صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی که عصر یک‌شنبه در نشست "بایدها و نبایدهای مذاکرات گام نهایی توافق‌نامه ژنو" حضور داشت گفت: آمریکا چند فاکتور برای اقتدار ایران در بحث هسته‌ای قائل است که شامل غنی‌سازی 20 درصد، تحقق و توسعه پلوتونیوم و ساخت راکتورها می‌شود.

وی افزود: این در حالی است که آمریکایی‌ها فاکتور اقتدار خود یعنی تحریم‌ها علیه ایران را هنوز کنار نگذاشتند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جمع‌آوری امضای نمایندگان در رابطه با مذاکرات هسته‌ای گفت: در گذشته برای انجام اقدامی در رابطه با مذاکرات در مجلس مشکل داشتیم و کار سختی بود که بتوانیم اقدامی در رابطه با مذاکرات انجام بدهیم ولی با ادامه روند مذاکرات اجماع جمعی در این رابطه به وجود آمد زیرا در رابطه با اطلاع‌رسانی و تبیین مسائل مشکلاتی وجود دارد.

قدوسی ادامه داد: بیانیه‌ای که امروز با 182 امضا از تریبون مجلس قرائت شد یکی از اقدامات موثر و بازدارنده است که باید حداقل 150 امضا داشته باشد تا یک سند محسوب بشود. این اقدام در چارچوب خواسته‌های ملت و نظام صورت گرفت و در حقیقت یک تشویق و بازدارندگی برای تیم مذاکره‌کننده ما محسوب می شود.

او در پایان تاکید کرد: خواسته ما از تیم مذاکره‌کننده این است که در مذاکرات هسته‌ای آتی بحث‌ها فقط در چارچوب مسائل هسته‌ای باشد و شامل سایر مباحث به ویژه بحث دفاعی و موشکی ما نشود.

انتهای پیام

کد N185089

وبگردی