آفتاب

بنیاد امید ایرانیان همایش جهان عاری از خشونت برگزار می کند

بنیاد امید ایرانیان همایش جهان عاری از خشونت برگزار می کند

تهران - ایرنا - بنیاد امید ایرانیان قصد دارد سال آینده همایشی با عنوان «جهان عاری از خشونت» برگزار کند که نخستین نشست مشورتی آن به همت شورای زنان این بنیاد برگزار شد.

به گزارش ایرنا از بنیاد امید ایرانیان، در پی پیشنهاد حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، «جهان عاری از خشونت» به تصویب سازمان ملل متحد رسید.

شورای زنان بنیاد امید ایرانیان با توجه به رویکرد محمدرضا عارف رییس بنیاد که مبتنی بر عقلانیت و اخلاق مداری است، تصمیم گرفت تا نخستین نشست مشورتی با نگاه اخلاقی و جهانی و توجه به نشر مفاهیم، همایشی را در سال 93 با موضوع جهان عاری از خشونت برگزار کند.

پیشنهاد اولیه از سوی مسوول کارگروه حقوقی شورای زنان این بنیاد ارایه شد که نتیجه آن برگزاری چهار نشست تخصصی در محورهای چالش های خشونت از لحاظ فرهنگی و اجتماعی، چالش های رفع خشونت در جامعه بین المللی، چالش های خشونت زا در محیط اجتماعی، چالش های خشونت زا در حقوق داخلی، بررسی جلوه های مدرن فرهنگ خشونت، خشونت انسان علیه انسان و محیط زیست و نگاهی به ابعاد خشونت علیه زنان در جهان است.

برنامه ریزی همایش جهان عاری از خشونت در سال 93 که زمان قطعی آن به زودی اعلام می شود، با فراخوان ارایه مقاله، تشکیل هیات علمی، هیات اجرایی و دبیر خانه کار خود را آغاز کرده است.

در نخستین نشست مشورتی این همایش الهه کولایی، زهرا نژادبهرام، مرضیه قاسمپور، فروغ میرطهماسب و فاطمه فکوریان حضور داشتند.

سیام**2025**1535
کد N184903

وبگردی