آفتاب
برای نظارات بر انتخابات/

نمایندگان پارلمان اروپا خواستار اعزام ناظرانی از بروکسل به ترکیه شدند

نمایندگان پارلمان اروپا خواستار اعزام ناظرانی از بروکسل به ترکیه شدند

جمعی از نمایندگان پارلمان اروپا با ارسال نامه های جداگانه ای به رئیس سیاست خارجی و کمیسر امور توسعه اتحادیه اروپا خواستار اعزام هیئتی از این اتحادیه به آنکارا جهت نظارت بر انتخابات محلی ترکیه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حریت، جمعی از نمایندگان پارلمان اروپا با ارسال نامه ای به "کاترین اشتون" و "استفان فیول" بر لزوم اعزام نمایندگانی از اتحادیه اروپا برای نظارت بر انتخابات 30 مارس ترکیه تاکید کردند.

ترکیه در سال جاری میلادی شاهد دو انتخابات مهم خواهد بود یکی انتخابات محلی و دیگری انتخابات ریاست جمهوری. انتخابات محلی که در تاریخ 30 مارس (آخر ماه جاری میلادی) برگزار می شود مقدمه ای برای انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود از همین رو اهمیت بسیاری برای احزاب سیاسی ترکیه دارد به طور یکه "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه و رئیس حزب عدالت و توسعه، چندی پیش اعلام کرده بود در صورت شکست در انتخابات محلی، ریاست حزب عدالت و توسعه را رها می کند.

احراب مخالف دولت ترکیه مدعی هستندکه دولت این کشور با تغییر قوانین و اجرای برخی امور قصد دارد نتیجه انتخابت 30 مارس را به سود خود خاتمه دهد. از آنجا که به دلیل مطرح بودن طرح عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا مسائل موجود در این کشور برای بروکسل مهم است نمایندگان پارلمان اروپا خواستار نظارت بر رویدادها و رقابت های سیاسی در حال انجام در این کشور هستند.

کد N184721

وبگردی