آفتاب
مشاور رئیس سازمان اوقاف:

سبک زندگی، ریل‌گذاری رفتار انسان‌ها است

سبک زندگی، ریل‌گذاری رفتار انسان‌ها است

مشاور رئیس سازمان اوقاف با تاکید بر اهمیت توجه به مقوله سبک زندگی گفت: سبک زندگی غربی از فتنه‌های بی رنگ است که مثل یک گاز سمی بی رنگ و بو بچه‌ها، جوانان و خانواده‌های ما را از درون متلاشی می‌کند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف با تاکید بر اهمیت توجه به مقوله سبک زندگی گفت: سبک زندگی غربی از فتنه‌های بی رنگ است که مثل یک گاز سمی بی رنگ و بو بچه‌ها، جوانان و خانواده‌های ما را از درون متلاشی می‌کند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام الهی‌زاده در همایش تحکیم خانواده با اشاره به اهمیت مقوله سبک زندگی در جامعه گفت: در قرآن کریم دو نوع سبک زندگی معرفی شده است؛ حیات دنیوی و نقطه مقابل آن حیات طیبه که شاخصه‌های حیات دنیوی عبارتند از سرگرمی، بازی، زینت، تفاخر و تکاثر و در مقابل حیات طیبه آن است که ایمانی و قرآنی بوده و همراه با اطاعت از پروردگار باشد، زیرا خداوند به مومنین فرموده است که به سخن من گوش دهید تا من هم به حرف شما گوش کنم.

وی با بیان این‌که «سبک زندگی دینی نوعی از زندگی است که رنگ و بوی الهی داشته باشد» گفت: سبک زندگی غربی که از سوی غرب در جهان ترویج می‌شود بر مبنای لذت گرایی، سودطلبی، قدرت‌طلبی و خودمحوری پایه گذاری شده است در صورتی که سبک زندگی اسلامی بر مبنای کمال طلبی، رشد و قرب الی الله و خدامحوری پایه گذاری شده است.

الهی‌زاده سبک زندگی را ریل‌گذاری رفتار انسان‌ها دانست و خاطرنشان کرد: تاکید بر مقوله سبک زندگی به این دلیل است که انسان‌ها بر روی ریلی که سبک زندگی نام دارد حرکت می‌کنند و انتخاب هر یک از این ریل‌ها در سعادت و شقاوت انسان‌ها موثر است.

وی در ادامه با برشمردن ویژگی‌های یک سبک زندگی مطلوب گفت: یک سبک زندگی مطلوب باید دارای هفت شاخصه باشد که یکی از آنها آسانی و آسایش است زیرا نوع زندگی باید طوری باشد که به انسان آرامش بدهد.

الهی‌زاده، به‌روز و پویا بودن را ویژگی دوم یک سبک زندگی مطلوب دانست و افزود: چون طبیعت انسان، نوگرا است لذا یک سبک زندگی مطلوب باید به‌روز، نوگرا و پویا باشد.

وی در ادامه با بیان دیگر ویژگی‌های یک سبک زندگی مطلوب گفت: سبک زندگی مطلوب باید شئون فردی و اجتماعی افراد را پوشش دهد و دارای یک الگوی رفتاری در داخل خانه و بیرون از خانه باشد، نظام‌مند و هدفمند باشد، امور مادی و معنوی انسان‌ها را در بر بگیرد، هماهنگ و جامع باشد و در آخر الگوساز بوده تا دیگران هم بتوانند از آن مدل استفاده کنند.

الهی‌زاده در پایان با تاکید بر اهمیت توجه به مقوله سبک زندگی گفت: سبک زندگی غربی از فتنه‌های بی رنگ است و مثل یک گاز سمی بی رنگ و بو است که بچه‌ها، جوان‌ها و خانواده‌های ما را از درون متلاشی می‌کند.

انتهای پیام

کد N184634

وبگردی