آفتاب

بازداشت 200 مسلمان اویغور در تایلند

بازداشت 200 مسلمان اویغور در تایلند

منابع خبری در پلیس تایلند اعلام کردند که ماموران در عملیاتی 200 فردی که ظاهرا اویغور بوده‌اند را در یک اردوگاه متعلق به قاچاقچیان انسان در جنوب تایلند بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری رویترز در گزارشی در تاریخ 5 دسامبر به افشای محل اختفای چند اردوگاه غیرقانونی قاچاقچیان انسان در تایلند پرداخت و با نجات این اویغورهای مسلمان در روز چهارشنبه، مجموع قربانیان نجات یافته قاچاقچیان انسان در تایلند از زمان انتشار این گزارش تاکنون به 800 تن رسید.

این عملیات هر چه بیشتر نشان می‌دهد که قاچاقچیان انسان در جنوب تایلند از شبکه‌ای سازمان یافته برای قاچاق تبعه‌های کشورهای مختلف به ویژه مسلمانان قوم روهینجا در میانمار در تعداد زیاد استفاده می‌کنند در حالی که پلیس تایلند شدیدا سعی در مقابله با آن‌ها دارد.

ژنرال تاتچای پیتانیلابوت، یک مقام پلیس تایلند که مسئول چندین عملیات علیه قاچاقچیان انسان در جنوب تایلند بوده، اظهار داشت: قاچاقچیان انسان در حال گسترش دامنه فعالیت خود هستند.

بازداشت یک گروه متشکل از حدود 200 اویغور توسط پلیس تایلند از اردوگاهی که در آن اسیر بوده‌اند، موج تنش‌های جدیدی را به وجود آورده است. برخی معتقدند که این افراد که متعلق به سین‌کیانگ چین هستند، نباید اخراج شوند.

انتهای پیام

کد N183891

وبگردی