آفتاب

روسیه: همه پرسی کریمه با معیارهای بین المللی مطابقت دارد

روسیه: همه پرسی کریمه با معیارهای بین المللی مطابقت دارد

مسکو- ایرنا- سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در گفت وگوی تلفنی با جان کری همتای آمریکایی خود تاکید کرد: همه پرسی استقلال کریمه از اوکراین با معیارها ی بین المللی مطابقت دارد.

به گزارش ایرنا و به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، لاوروف بامداد روز یکشنبه در این گفت وگوی تلفنی گفت: همه پرسی کریمه به طور کامل با قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل مطابقت دارد و نتیجه این همه پرسی باید نقطه عطفی در تعیین سرنوشت منطقه کریمه باشد.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین با اشاره به جنایات معترضان اوکراین علیه روس ها و روس زبانان در آن کشور گفت : دولت اوکراین باید با فعالیت های تبهکارانه افراط گرایان علیه روس ها و روس زبانان مقابله کند و مانع این اقدامات شود.

لاوروف و کری توافق کردند به تماس های خود در باره مساله اوکراین ادامه دهند.

همه پرسی برای استقلال کریمه از اوکراین امروز یکشنبه در شبه جزیره کریمه برگزار می شود. مقام های روسیه بارها حمایت کشور خود از این همه پرسی را که در نتیجه آن مردم کریمه درباره جدایی از اوکراین نظر خواهند داد، اعلام کرده اند و قرار است پس از برگزاری این همه پرسی دولت روسیه با توجه به نتیجه آن در باره الحاق این منطقه به قلمرو خود تصمیم گیری کند.

آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم هایی را علیه روسیه اعمال کرده اند و قرار است در آینده نزدیک اعمال تحریم های اقتصادی علیه این کشور را بررسی کنند.

وزیر امور خارجه روسیه به تازگی پس از دیدار با همتای آمریکایی خود در لندن، غرب را از اعمال این گونه تحریم ها بر حذر داشت.

وی گفت: اهمیت کریمه برای روسیه کمتر از جزایر مالویناس برای انگلیس و جزایر کومور برای فرانسه نیست.

اروپام/2242**۵۱۸**1485 ** 1064
کد N183440

وبگردی