آفتاب

مجید محشتمی: پیروزی ادبیات اصلاح‌طلبی در انتخابات، مهمترین اتفاق سیاسی سال 92 بود

مجید محشتمی: پیروزی ادبیات اصلاح‌طلبی در انتخابات، مهمترین اتفاق سیاسی سال 92 بود

سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان گفت: پیروزی ادبیات اصلاح‌طلبی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، مهمترین اتفاق سیاسی سال 92 بود.

مجید محتشمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری اخیر، اظهار کرد: پس از اینکه آقای روحانی سکان قوه مجریه کشور را به دست گرفت، شاهد گشایشی در عرصه ورابط بین‌الملل و سیاست داخلی بودیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در عرصه روابط بین‌الملل، رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه فعالیت‌های ارزشمندی برای گشایش در روابط خارجی داشتند که در اثر این تلاش‌ها کشور ما تعامل خوبی با دنیا برقرار کرد.

این فعال سیاسی همچنین با بیان اینکه "در بُعد سیاست داخلی نیز به تدریج به سمت بسط آزادی بیان یا به قول رئیس‌جمهور، آزادی مسئولانه پیش می‌رویم"، تصریح کرد: برای احزاب و مطبوعات گشایش‌های حوزه‌های سیاسی،‌ اجتماعی و مطبوعاتی خبر بسیار خوشایندی است.

دبیرکل حزب آزادی در ادامه با اشاره به اینکه "با پیروزی روحانی در انتخابات جریان‌های افراطی اصولگرا و اصلاح‌طلب گوشه‌گیر شدند"، تاکید کرد: دولت باید آزادی بیان را گسترش دهد تا جریان‌های تندرو در هر دو جریان سیاسی کشور نرم‌تر شوند و کشور به لحاظ سیاسی در ثبات نسبی قرار بگیرد.

محتشمی افزود: تعامل در عرصه بین‌الملل در سال آینده باید ادامه یابد و ما نباید از مذاکرات عقب‌نشینی کنیم، زیرا خواست غرب و آمریکا انزوای ایران است ولی سیاست‌های دولت یازدهم موجب شد که جهان از ایران استقبال کند؛ بنابراین سیاست خارجی دولت یازدهم باید با همین روند دنبال شود.

این فعال سیاسی در پایان با بیان اینکه "در سال 92 شاهد خلق حماسه سیاسی از سوی مردم بودیم"، گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری و پاسخ «نه» بزرگ آنها به اصولگرایان نشانه خلق حماسه سیاسی در ایران است و امیدواریم در سال آینده شاهد تحقق حماسه اقتصادی باشیم.

انتهای پیام

کد N183300

وبگردی